راهنمای خرید

راهنمای خرید دریل ستونی

راهنمای خرید دریل ستونی

دریل ستونی دستگاهی است که به صورت ایستاده و رو میزی در بازار موجود است و ابزاری قدرتمند است که اکثر نجاران کارکردن بدون آن را دوست ندارند . این وسیله جهت سوراخکاری سطوح مختلف ( چوبی ، فلزی ، پلاستیکی و … ) کاربرد دارد . مناسب بودن این دستگاه برای انواع مواد به قدرت دستگاه ، سرعت و مته نصب شده روی دستگاه بستگی دارد.

این دستگاه در چندین نوع مختلف در بازار موجود می باشد که به همراه انواع مته و لوازم جانبی ارائه می گردد. تنوع در برند و مشخصات دریل های ستونی خود به خود باعث می شود که خریدار برای تهیه دریل ستونی به اطلاعات کافی دسترسی داشته باشد تا خریدی راحت تر و متناسب با نیاز خویش را به راحتی انجام دهد .در این مقاله ما قصد داریم شما را در خرید یک دریل ستونی یاری کنیم تا به راحتی بتوانید انتخاب شایسته ای داشته باشید.

راهنمای خرید دریل ستونی

راهنمای خرید دریل ستونی

پیشنهاد خرید

دریل پیچ‌ گوشتی شارژی 18 ولت بوش مدل GSR 18 V-50

۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان۸,۶۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

مهمترین ویژگی های دریل ستونی :

برای خرید هر ابزاری ویژگی هایی وجود دارد که حائز اهمیت هستند و برای انتخاب بهترین دستگاه باید ویژگی های مهم آن را بررسی کنیم . در اینجا خصوصیاتی را که باید در هنگام خرید دریل ستونی در نظر بگیریم برای شما شرح می دهیم .

1-راهنمای خرید دریل ستونی: موتور دستگاه

هر دستگاهی که با برق کار می کند دارای موتور است که موتور تعیین کننده قدرت دستگاه است و همین امر باعث شده تا موتورهای قوی تر و بهتر قیمت دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد . قدرت یا همان توان موتور معمولا با واحد وات ، کیلووات و اسب بخار مشخص می شود.هرچه میزان وات یک دستگاه بالاتر باشد بنابراین قدرت موتور قوی تر است و دستگاه برای سوراخکاری سطوح سخت مناسب تر خواهد بود. به همین دلیل یکی از مهمترین ویژگی های هر دستگاه توان درج شده روی دستگاه است .مثلا برای کار با چوب و فلزات با ضخامت نه چندان زیاد مثل پروفیل های آلومینیوم و آهن توان موتور مورد نیاز برای دستگاه دریل ستونی برای کارگاه های کوچک و خانگی بهتر است بین 450 تا 1100 وات باشد که این عدد بسته به ضخامت قطعه و سایز دستگاه برای هر کاربر می تواند متفاوت باشد .
لازم به ذکر است که در بین دریل ستونی ها دریل هایی با قدرت سه فاز نیز وجود دارد که برای مصارف صنعتی مور استفاده قرار می گیرد و سایز مته های بالای 16 را پشتیبانی می کنند .

پیشنهاد خرید

پیچ گوشتی شارژی دو کاره 12 ولت لیتیوم 8525 (کارکرده)

۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان۱,۳۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

2- سرعت

سرعت هر دستگاه بسته به نوع کاربرد آن می تواند متفاوت باشد . به همین منظور بسیاری از دستگاه های برقی امروزه به صورت دیمر دار ارائه می شوند . البته در بیشتر دریل ستونی هایی با ابعاد بزرگتر این سرعت توسط تنظیم تسمه دستگاه در بین پولی های موجود در محفظه بالای موتور به صورت دستی نیز امکان پذیر است که در اکثر این دستگاه ها راهنمای سرعت تسمه بر روی درب محفظه حک شده است.

دستگاه های دیمردار گاها به صورت دیجیتالی یا با استفاده از پیچ تنظیم این عملیات را انجام می دهند و از سرعت های متفاوتی پشتیبانی می کنند این دستگاه ها به بیان ساده دارای ویژگی سرعت متغیر هستند .

این موضوع به ما کمک می کند تا بتوانیم از یک دستگاه برای مصارف مختلف استفاده کنیم . البته لازم است بدانید که آگاهی در مورد سرعت مناسب هر متریال(جنس قطعه) برای استفاده از دستگاه بسیار حائز اهمیت است .

سرعت سوراخکاری دریل های ستونی معمولا با واحد RPM یا همان دور در دقیقه ( چرخش در دقیقه ) اندازه گیری می شود.اگر لیبل مشخصات یک دریل ستونی را مشاهده کنید عددی که با RPM مشخص شده همان سرعت دستگاه است در دستگاه های خانگی و کارگاهی بهترین بازه سرعت بین 250 تا 3000 دور در دقیقه است که این بازه می تواند بین 2 تا 16 سرعت مختلف تغییر کند .

پیشنهاد خرید

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی لیتیومی 16 ولت رونیکس مدل Ronix 8616K

۶,۹۹۸,۰۰۰ تومان۶,۹۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

3- راهنمای خرید دریل ستونی: سایز میز

همه ی دریل های ستونی دارای میز هستند که اندازه آنها متفاوت است . این ویژگی بستگی به کاری دارد که شما انجام می دهید و ابعاد قطعاتی که برای سوراخکاری استفاده می کنید . اگر قصد سوراخکاری یا حفاری واحد های بزرگ دارید به سراغ مدلی بروید که یک میز بزرگ داشته باشید .

پیشنهاد خرید

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی لیتیومی 14 ولت رونیکس مدل Ronix 8614K

۶,۴۹۸,۰۰۰ تومان۶,۴۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

4- چراغ LED و لیزر

چراغ LED می تواند دقت مته کاری شما را افزایش دهد . اگر مکانی که در آن مشغول به کار هستید از نور کافی برخوردار نیست مدل های دارای چراغ LED برای شما بسیار کاربردی هستند یا حتی برای کار با قطعات کوچک نور اضافی می تواند کمک کننده باشد .

و اما لیزر : برخی از دریل های ستونی دارای لیزر هستند . نور لیزر محل دقیق فرود آمدن مته را به شما نشان میدهد و شما دیگر نگران خطا نخواهید بود.این ویژگی از این رو حائز اهمیت است که در سوراخکاری کمترین خطا می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در اتصال و نصب قطعات سوراخکاری شده شود .

بنابراین پرداخت هزینه مازاد برای دریل ایستاده دارای لیزر به دلیل جلوگیری از خسارات احتمالی قطعا به صرفه است.

پیشنهاد خرید

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی لیتیومی 20 ولت رونیکس مدل Ronix 8905K

۷,۴۹۸,۰۰۰ تومان۷,۴۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

5-راهنمای خرید دریل ستونی: ظرفیت حفاری

ظرفیت حفاری مستقیما با عمق سوراخکاری در ارتباط است . شما باید با توجه به متریال مورد استفاده خود ظرفیت حفاری را انتخاب کنید . اگر قصد استفاده از دریل ستونی برای مواد ضخیم و بزرگ را دارید مدلی را در نظر بگیرید که ظرفیت حفاری بالایی داشته باشد.

در مورد انتخاب دریل با تکیه بر این ویژگی، همیشه مواردی که قصد سوراخکاری آن را دارید در نظر بگیرید نه مواردی که بیشتر با آن سرو کار دارید.

دریل ایستاده های کارگاهی معمولا تا سایز مته 16 را پشتیبانی می کنند اما دریل های صنعتی مته هایی با سایز های 25 و 30 را نیز پشتیبانی کرده که طبیعتا قدرت حفاری بالاتری را نیز شامل می شود.

6- اندازه و وزن

ابتدا از فضای کافی برای قراردادن دستگاه اطمینان حاصل کنید و سپس اندازه مورد نظر خود را پیدا کنید و دستگاه را در مکان مناسب خود قراردهید.
دستگاه هایی با وزن بالاتر میزان لرزش کمتری دارند و اندازه دستگاه بسته به اینکه محل قرارگیری آن کجاست به دو دسته دریل ایستاده و دریل ستونی میزی تقسیم بندی می شوند.

پیشنهاد خرید

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت نیم تنه فلزی رونیکس مدل Ronix 8812

۳,۲۹۸,۰۰۰ تومان۳,۲۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

7- لوازم جانبی

برخی مدل های دریل ستونی دارای لوازم جانبی هستند از جمله گیره نگهدارنده قطعه ، میز اضافی ، لیزر و … که به شما کمک می کند در هزینه خود برای خرید لوازم جانبی صرفه جویی کنید.

شاید با خود فکر کنید که این ابزار آلات خود باعث افزایش قیمت دستگاه می شوند اما اگر نگاهی به قیمت لوازم جانبی بیندازید متوجه خواهید شد که خرید این لوازم به همراه خود دستگاه به صرفه تر است.بهتر است بدانید که دریل ستونی های خارجی موجود در بازار در این امر قوی تر عمل کرده اند .

پیشنهاد خرید

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت صنعتی رونیکس مدل Ronix 8512

۳,۲۹۸,۰۰۰ تومان۳,۲۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

8-راهنمای خرید دریل ستونی: برند

از برند های معتبر دریل ستونی ایرانی میتوان به دریل های ساخت تبریز و دریل ستونی پیشرو اشاره کرد . و دریل ستونی های کارگاهی NEK ، MAHAK، RONIX، FEMI ایتالیا و شپخ آلمان از جمله دریل ستونی های پرفروش در ایران به شمار می روند. از بین دریل ستونی های کارگاهی ، برند های فمی ایتالیا و شِپَخ آلمان بیشترین طرفداران را دارد.این دریل ستونی ها در سایز های مختلف اراِئه می شوند.

شما می توانید از طریق سایت سیحون چوب انواع دریل ستونی های برند فمی و شِپَخ را مشاهده کنید.

4.3/5 - (6 رای)

دیدگاهتان را بنویسید