راهنمای خرید

راهنمای خرید اره میزی

راهنمای خرید اره میزی

اره میزی یا میز برش از جمله ابزارآلات پر استفاده در کارگاه های نجاری است . معمولا از اره میزی برای برش قطعات بزرگ چوب و MDF و حتی برای برش کورین استفاده می شود . اره میزی پرهزینه ترین و مهمترین ابزار یک کارگاه است . برای خرید اره میزی کارآمد باید اطلاعات کافی و مناسب در مورد این ابزار داشته باشید که در اینجا به آن پرداختیم ، با ما همراه باشید .

پیشنهاد خرید

میز برش ریل واگنی حرفه ای رونیا مدل RS800

۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع اره میزی

اره های میزی انواع متفاوتی دارند که مهمترین آنها به شرح زیر است .

اره میزی ایستاده یا پایه دار :

این نوع اره میزی از جمله گرانترین و سنگین ترین اره میزی ها هستند . این نوع اره میزی عموما یک بدنه چدنی سنگین و یک سطح کاملا صاف دارند. نوع ساختار داخلی این اره های میزی برای برش های دقیق بسیار کاربردی است و موتور این دستگاه معمولا درون محفظه پایینی قرارگرفته است . اره های میزی ایستاده قدرت موتوری بین 3 تا 5 اسب بخار دارند.

اره میزی قابل حمل :

این اره میزی همانطور که از نامش پیداست به راحتی قابل جابجایی است و به همین خاطر در کارگاه های ساختمانی و کارهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع اره به مراتب سبک تر است از جنس آلومینیوم ساخته شده و اجزا داخلی دستگاه بسیار سبک تر از مدل ایستاده هستند. موتور این نوع اره میزی ها قدرتی کمتر از 5/1 اسب بخار دارد. البته برخی از این اره میزی ها پایه های جدا شونده ای نیز دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید یا در صورت عدم نیاز آن را جداکرده و کنار بگذارید.

اره میزی ترکیبی :

این اره ترکیبی از اره های قابل حمل و ایستاده است و بسته به شرکت سازنده آن ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد . برخی از آنها از لحاظ بزرگی و سنگینی با اره میزی ایستاده برابری میکنند اما برخی ویژگی های اره های قابل حمل رابه دستگاه خود افزوده اند تا کاربر راحت تر به نتیجه مطلوب برسد . موتور اره های ترکیبی معمولا کمتر از 2 اسب بخار است .

ولتاژ ورودی :

در آمریکای شمالی بیشتر اره های ایستاده با ولتاژ 220 ولت و اره های قابل حمل با ولتاژ 110 ولت کار می کنند . اما اره های قابل حمل به صورتی طراحی می شوند که اگر ولتاژ 220 ولت نیز در دسترس باشد می توانند از این منبع تغذیه کنند .

سیستم جمع آوری خاک اره :

بیشتر اره های میزی ایستاده محفظه ای برای جمع آوری خاک اره دارند چون عمل برش با استفاده از این اره گرد و غبار زیادی تولید می کند . اما اره های قابل حمل محفظه ای برای جمع آوری گرد و غبار ندارند و این نکته بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود .
البته این مسئله با اتصال یک مکنده به دستگاه قابل حل است .

چرخش :

تنظیم زاویه در بسیاری از اره میزی ها در زاویه 0 تا 45 درجه به وسیله ی راست و چپ کردن تیغه امکان پذیر است . البته برخی از اره میزی های ایستاده از مکانیزم چرخش به چپ پیروی می کنند . زیرا به دلیل وجود فنس در سمت راست تیغه گردش به چپ ایمن تر است هرچند عده ای معتقدند این مکانیزم کار را سخت می کند . اما مکانیزم گردش به چپ علاوه بر ایمن بودن احتمال خراب شدن قطعه را به حداقل میرساند.

فنس :

فنس بعد از میز و موتور مهمترین ویژگی هر اره میزی است . فنس اره های میزی باید دقیقا موازی با تیغه باشند و همچنین به راحتی قابل تنظیم باشد چون اگر فنس دقیق نباشد باعث گیر کردن تیغه ( قفل شدن ) در چوب و همچنین قلاب کردن قطعه کار میشود . البته در نظر داشته باشید که فنس های خیلی محکم نه تنها کاربر را در حین کار خسته می کند بلکه باعث ایجاد موقعیت های خطرناک برای کاربر خواهند شد.

درهنگام انتخاب اره میزی به فنس دقت داشته باشید اگر فنس دستگاه به آسانی جابجا شده و به راحتی حرکت کند و تا پایان کار به همراه تیغه به جلو حرکت کند، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد . اهمیت فنس در میز برش به قدری است که اگر اره میزی بدون فنس انتخاب کنید با مشکل مواجه خواهید شد.

نقاله زاویه زن :

نقاله زاویه زنی قطعه ای است که بر روی اکثر اره میزی های قابل حمل وجود دارد این قطعه درون ریلی بر روی میز حرکت می کند اگر نقاله مقاومت کافی نداشته باشد یا حرکت سختی برروی ریل داشته باشد امکان تغییر زاویه و خرابی کار بالا میرود .
از دیگر ویژگی هایی که می توان برای یک اره میزی در نظر گرفت سایز تیغه ، سایز صفحه میز کار ، قابلیت تنظیم ارتفاع تیغه است که بسته به نوع فعالیت شما حائز اهمیت است .

پیشنهاد خرید

میز برش ریل واگنی حرفه ای رونیا مدل RS700

۳۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان۳۳,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

ویژگی هایی که ایمنی دستگاه را بالا می برد

همانطور که گفتیم اره میزی یکی از پرکاربردترین ابزارها در کارگاه های نجاری و کار با چوب هستند . طبق آمار بدست آمده این دستگاه علاوه بر پرکاربرد بودن پرخطرترین دستگاه است اما خطرناک بودن دستگاه دلیلی برای استفاده نکردن از آن نیست . بلکه با رعایت نکات ایمنی می توانید به راحتی از خطرات احتمالی جلوگیری کنید .

پیشنهاد خرید

دستگاه دورکن کشویی هولزمن مدل HOLZMAAN TS250F

۸۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان۸۹,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

ویژگی های تعیین کننده برای افزایش ایمنی دستگاه :

1 – سوئیچ پدال

این مورد به شما این امکان را میدهد که با دور نگه داشتن دستان خود از دستگاه امکان خاموش و روشن کردن به وسیله پا یا زانو برای شما فراهم می آید .

2- تیغ جدا کننده

یک تیغه فلزی که دقیقا در پشت تیغ اره قرار گرفته و دقیقا با ضخامت تیغ اره برابر است. در حین برش تیغ جداکننده دو قطعه چوب را از هم بصورت فاصله دار نگه می دارد تا چوب ها به هم برخورد نکنند و قطعه کار یا کاربر آسیب نبینند .

3- محافظ تیغه

در اکثر اره میزی ها قطعه ای دو تکه یا یک تکه از جنس پلاستیک یا فلز در بالای تیغ اره وجود دارد . این قطعه از تماس دست با تیغ اره به صورت ناگهانی جلوگیری میکند . در اکثر دستگاه ها قطعه محافظ به گونه ای طراحی شده است که حرکت کاربر را محدود نکند ، اما اگر دستگاه شما از طراحی اصولی برخوردار نباشد احتمالا اپراتور را حین کار محدود می کند .

4- ترمز تیغه

برخی از تولید کنندگان اره میزی سیستم ترمزی درمحصولاتشان استفاده کرده اند که این سیستم به استفاده از سنسور در صورت برخورد به هر قسمت بدن با تیغه باعث توقف تیغه می شود. اما قطعه مربوط به این ویژگی از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل دستگاه های دارای این آپشن نیز طبیعتا با اختلاف قیمت بالایی در بازار به فروش می رسند.

5- دستگاه جلو برنده

این دستگیره برای برش قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و نقش دست کاربر را برای جلو بردن قطعه ایفا می کند . برخی از میز برش ها این قطعه را بعنوان لوازم جانبی بر روی دستگاه ارائه میدهند.

برند های معروف اره میزی کارگاهی:

در بازار ایران برند های متفاوت و متنوعی از اره میزی ها وجود دارند. از مهمترین این محصولات می توان به برند های بوش آلمان ، ماکیتا ژاپن، دیوالت آمریکا، محک چین، فمی ایتالیا و شپخ آلمان اشاره کرد .

اگر این برند ها را از لحاظ قیمت مورد بررسی قرار دهیم میتوان اینطور بیان کرد که اره میزی های بوش ،ماکیتا و دیوالت از قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیگر برند ها برخوردارند . همچنین خدمات پس از فروش برند دیوالت و ماکیتا در ایران عملا وجود ندارد. برند های محک ، شپخ آلمان و فمی ایتالیا قیمت مقرون به صرفه تری دارند و معمولا تقاضا برای خرید این محصولات بالاست و خدمات پس از فروش برای آنها بسیار در دسترس تر و راحت تر انجام می گیرد.

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که کدامیک از کیفیت بالاتری برخوردار است ؟

اگر بخواهیم این برند ها را بر اساس کیفیت دسته بندی کنیم به ترتیب زیر است:

1- دیوالت
2- بوش و ماکیتا
3- شپخ و فمی (تحت لیسانس آلمان و ایتالیا)
4- محک

برای مشاهده و بررسی اطلاعات فنی اره میزی های شپخ و فمی می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی سیحون چوب تماس حاصل نمایید.

3/5 - (2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید