راهنمای خرید

معرفی انواع ابزار بادی مورد نیاز هرکارگاه

انواع ابزار بادی
فهرست محتوا پنهان

در کارگاه های بزرگ نجاری و گاراژ های تعمیرخودرو که روزانه مراجعین زیادی دارند عموما از ابزار های بادی استفاده می کنند . ابزارهای بادی ممکن است از نظر ظاهری و امکانات با ابزار برقی قابل مقایسه نباشند اما ویژگی های منحصر به فرد این ابزار باعث شده تا ظاهر آن اهمیتی نداشته باشد .

قطعا برای شما این سوال پیش آمده که چرا از ابزار بادی استفاده کنیم ؟

اصلی ترین دلیل استفاده از ابزارآلات بادی استهلاک کم و مقاومت و ماندگاری بالای این ابزار است که همین مورد برای تغییر نظر شما رد رابطه با تهیه ابزار برقی کافیست. ابزار های بادی همانطور که از نامشان مشخص است با نیروی حاصله از فشار هوا کار می کنند یا به بیان دیگر نیروی محرکه این ابزار ها فشار هوایی است که توسط کمپرسور تولید می شود .

کاهش مصرف برق ، ماندگاری بالا ، عدم وجود زغال و ابزار جانبی ، داغ نشدن و عدم نیاز به استراحت و قابلیت استفاده در مدت زمان بالا  و قیمت پایین همگی از ویژگی های بارز دستگاه های بادی است که استفاده از این ابزار را برای ما بسیار به صرفه کرده است . استفاده از این ابزار ها بسیار بهینه است چرا که تنها با روغنکاری منظم این دستگاه ها تا سال ها بدون نگرانی برای شما کار می کنند.

پیشنهاد خرید

شیلنگ تلفنی 10 متری 12*16 برند THB

۱,۱۸۸,۰۰۰ تومان۱,۱۸۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

روش مراقبت از ابزار بادی :

این جمله را به خاطر بسپارید که : “سلامت و طول عمر ابزار بادی، به سلامت باد ورودی ابزار، وابسته است . ”

این جمله را شاید بتوان به این شکل توضیح داد :

نصب واحد مراقبت بر روی کمپرسور برای خروج باد سالم ضروری است بنابراین قوانین زیر را به خاطر بسپارید ؛

قانون اول : باد خروجی از کمپرسور باید فاقد هر نوع رطوبتی باشد .که این اصل با استفاده از رطوبت گیر امکان پذیر است .

قانون دوم : فیلتر رطوبت گیر نصب شده بر روی کمپرسور باید مرتب تعویض شود .

قانون سوم : روغن پاش بر روی کمپرسور نصب باشد تا بتواند روغن مورد نیاز  ابزار بادی را تامین کند .

معمولا کسانی که از ابزار بادی استفاده می کنند این مورد را رعایت نمی کنند . حتی ممکن است روغن پاش روی کمپرسور خود داشته باشند اما از آن استفاده نمی کنند . که این کار باعث خراب شدن ابزار بادی می شود . وجود رطوبت و عدم وجود روغن باعث می شود که قطعات داخلی ابزار بادی به اصطلاح خشک کار کنند و همین مورد باعث خرابی ابزار می شود.

رعایت این سه قانون باعث می شود که شما باد سالم را به ابزار بادی خود برسانید.

قانون چهارم : ابزار بادی نباید ضربه بخورد.هر نوع ضربه شدید مثل پرت شدن یا برخورد به زمین و .. ابزار بادی شما را خراب می کند .

اگر این چهارقانون را رعایت کنید یک ابزار بادی سالم و کارا دارید که سالها برای شما کار می کند.

در اینجا با انواع تجهیزات بادی آشنا می شویم.

 

پیشنهاد خرید

شیلنگ تلفنی 10 متری 8*5 برند THB

۵۸۸,۰۰۰ تومان۵۸۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع ابزار بادی: کمپرسور

کمپرسور یا متراکم کننده یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گاز ها ، فشار آنها ا افزایش می دهد . کمپرسور از جمله اصلی ترین ابزار بادی است چرا که ابزار های بادی بدون وجود کمپرسور عملا کاربردی ندارند.

برای مشاهده انواع کمپرسور باد کلیک کنید .

پیشنهاد خرید

شیلنگ تلفنی 10 متری 12*8 برند THB

۹۰۰,۰۰۰ تومان۹۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

میخکوب

میخکوب دستگاهی مکانیکی است این دستگاه اتصال بین قطعات فلزی و چوبی به وسیله میخ های مختلف را انجام می دهد و عموما در صنعت مبل سازی و ساختمان سازی استفاده می شود این دستگاه عمل میخکوبی را با استفاده از فشار هوای تولید شده توسط کمپرسور انجام می دهد . میخ های مختلفی در این دستگاه استفاده می شود مثل میخ شانه ای ، بدون سر ، دو پایه یا یو ، میخ نواری و میخ پالت و ..

انواع میخکوب عبارتند از :

  • میخکوب اسکا
  • میخکوب تی
  • میخکوب کپسولی
  • میخکوب تیپو
  • میخکوب نواری
  • میخکوب دو پایه
  • میخکوب پشت قاب زن

برای مشاهده انواع میخکوب بادی کلیک کنید.

پیشنهاد خرید

شیلنگ تلفنی 15 متری 8*12 برند THB

۱,۱۴۰,۰۰۰ تومان۱,۱۴۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع ابزار بادی: منگنه کوب

منگنه کوب از جمله ابزارآلات بادی است که برای انواع تعمیرات مورد استفاده قرار میگیرد . رویه های صندلی آشپزخانه یا گوشه ای از روکش کاناپه که نیاز به تعمیر دارد را می توانید با استفاده از منکنه کوب تعمیر کنید این دستگاه در نصب تاسیسات تا کارهای کوچک خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

منگنه کوب های بادی در انواع پیشانی بلند و پیشانی کوتاه وجود دارند و بر اساس سایژ منگنه متفاوتند.

برای مشاهده انواع منگنه کوب بادی کلیک کنید .

 

پیشنهاد خرید

شیلنگ تلفنی 15 متری 8*5 برند THB

۷۰۸,۰۰۰ تومان۷۰۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

دریل بادی

دریل دستگاهی است که انجام عمل سوراخکاری را بر عهده دارد و دریل های بادی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.همانطور که گفتیم نیروی تامین کننده دریل بادی هوای ذخیره شده در کمپرسور است که با فشار ثابت دریل را به حرکت در می آورد . دریل بادی همچون دیگر ابزار های بادی دارای وزن کم ، ایمنی بالا، طول عمر زیاد و قیمت پایینی نسبت به نمونه های برقی خود دارد . دریل بادی یکی از پرکاربردترین ابزار پنوماتیک است .

انواع دریل بادی شامل :

  • دریل تفنگی
  • دریل مستقیم (دریل قلمی)
  • دریل سر کج میکرو دریل بادی
  • دریل بادی فلکه ای

دریل بادی مستقیم دامار

دریل بادی مستقیم دامار

برای مشاهده انواع دریل بادی کلیک کنید .

 

پیشنهاد خرید

کوبلینگ شلنگ تلفنی 8x12 تی اچ بی تایوانی مدل THB 40SPT

۲۲۶,۸۰۰ تومان۲۲۶,۸۰۰ تومانخرید کنید

پیچ گوشتی بادی

پیچ گوشتی بادی یکی از ابزارهای پرکاربرد پنوماتیک در تعمیرات خودرو است . این دستگاه به کاربر این امکان را می دهد که بدون استفاده از حرکت بازو و تنها با فشردن دکمه دستگاه تعداد زیادی پیچ را در مدت زمان کم بدون صف انرژی زیاد در محل خود قرار دهد .

انواع پیچگوشتی بادی :

  • پیچگوشتی بادی مستقیم
  • پیچگوشتی بادی تفنگی

پیچ گوشتی بادی

برای مشاهده انواع پیچ گوشتی بادی کلیک کنید .

 

انواع ابزار بادی: آچاربکس جغجغه بادی

جغجغه بادی یک ابزار تخصصی برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره است که به دلیل شکل ظاهری خاص خود به راحتی برای نقاط تنگ یا غیر قابل دسترس ، قابل استفاده است . جغجغه یک ابزار صنعتی است و از خستگی کاربر در زمان استفاده مداوم در ساعات کاری بالا جلوگیری می کند علاوه بر آن به دلیل بادی بودن دستگاه احتمال گرم شدن دستگاه وجود ندارد و نیاز به استراحت نخواهد داشت.

کاربرد جغجغه بادی

  • صنایع خودرو سازی و وتور سیکلت سازی
  • خط تولید مونتاژ در کارخانه جات
  • تعمیرگاه های موتور سیکلت

برای مشاهده انواع جغجغه بادی کلیک کنید .

 

بکس بادی

بکس بادی ابزاری برای باز و بسته کرده انواع پیچ و مهره است به این دستگاه آچار ضربه زن نیز گفته می شود . کلمه بکس بادی از دو ویژگی مهم این دستگاه گرفته شده است . انتخاب کلمه اول به دلیل ضربه زن بودن و ایجاد گشتاور بالا با وارد کردن ضربه های متوالی و کلمه دوم به دلیل نیروی مورد استفاده در به حرکت در آوردن دستگاه انتخاب شده است .

انواع بکس بادی عبارتند از :

  • بکس بادی تفنگی یا هفت تیری
  • بکس بادی پروانه ای
  • بکس بادی مستقیم

برای مشاهده انواع بکس بادی کلیک کنید .

 

سنباده بادی

دستگاه سنباده های بادی در انواع سنباده لرزان و نواری وجود دارند.سنباده لرزان های بادی از پرکاربردترین و پر مصرف ترین  انواع سنباده های اوربیتالی هستند.این سنباده ها برای سنباده زنی برروی انواع سطوح  فلزی ، چوبی ، پلاستیکی ، سنگی و برای زدودن رنگ و … مورد استفاده قرار می گیرند نام گذاری این دستگاه بر اساس شکل پد آن می باشد که به صورت دایره ای طراحی شده است . این سنباده ها دارای قطر 5 و 6 اینچ هستند که شما میتوانید پد های مختلف را روی آن نصب کنید .

برخی از سنباده ها دارای مکش هستند و به مکنده متصل می شوند .

سنباده لرزان چهارگوش با حرکت به سمت عقب و جلو  و سنباده های نواری دستی با حرکت به شکل تسمه ای و سنباده لرزان بادی سر کج با سایز پد کوچک و دایره ای شکل از دیگر مدل های سنباده بادی هستند.

سنباده های نواری دستی و سنباده لرزان سرکج به هدف دسترسی آسان به محل های دور از دسترس و سنباده زنی کنج ها مورد استفاده قرار می گیرند .

برای مشاهده انواع سنباده بادی کلیک کنید .

مینی فرز بادی

مینی فرز یا مینی سنگ بادی وسیله ای جهت برش سنگ و سرامیک که کاملا مشابه نمونه برقی آن است با این تفاوت که نیروی محرکه آن هوای خروجی از کمپرسور است .

سرعت حرکت سنگ مینی فرز بادی در بازه 10000 تا 13000 دور در دقیقه است . انواع صفحه های برش،ساب،فلپ دیسک ها ، فرچه سیمی و کاسه ای و تخت افشان یا بافته ، نمد پولیش ، سنباده و … برای کار بر روی سنگ و سرامیک و چوب و فلز و پلاستیک و دیگر متریال ها بر روی مینی فرز نصب میشود.این ابزار از این جهت که ابزاری سبک و پرتابل (قابل حمل )است انعطاف بالایی را برای کاربر در زمان انجام کار به ارمغان می آورد و این ابزار در صنایع و مشاغل مختلف کاربرد دارد چون از تنوع کاربری بالایی بر خوردار  است .

از انواع مینی فرز میتوان به مینی فرز انگشتی و فرز مینیاتوری نیز اشاره کرد .این دو مدل دارای ابعاد کوچکتر هستند و برای کارهای  ظریف و برای پرداخت و کار روی قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد . فرز مینیاتوری ظریف تر و کم حجم تر از فرز انگشتی است و به همین دلیل به آن فرز قلمی یا میکرو فرز نیز گفته می شود .

 

 

 

برای مشاهده انواع مینی فرز بادی کلیک کنید .

بادپاش کارگاهی

بادپاش ها ابزارآلاتی  تفنگی شکل هستند که وظیفه هدایت باد خروجی را بر عهده دارند . از این ابزار برای تمیز کردن محل های دور از دسترس یا محل هایی که نیاز به فشار باد هدایت شده برای تمیز کاری دارند مورد استفاده قرار می گیرد . این ابزار که یکی از تجهیزات بادی است در اکثر صنایع قابل استفاده است .برخی از بادپاش ها به صورت متصل به درجه باد وجود دارند که دو کار را همزمان انجام می دهند.

محل های مورد استفاده این ابزار در مکانیکی و دیگر تعمیرگاه ها برای زدودن گرد و غبار  ، در صنعت رنگ کاری خودرو ، تعمیرات موبایل برای تمیز کردن برد گوشی،نجاری و … می باشد.

برای مشاهده انواع بادپاش کارگاهی کلیک کنید .

متعلقات و اتصالات ابزار بادی یا پنوماتیک

ابزار های بادی مانند سایر ابزار ها بدون متعلقات کارایی لازم خود را ندارند . برای استفاده از ابزار های بادی لازم است که از اتصالات مخصوص این ابزار استفاده کرد . از جمله اتصالات و متعلقات ابزار بادی میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

برای مشاهده انواع متعلقات ابزار بادی کلیک کنید .

درجه باد : برای تنظیم فشار باد خروجی کمپرسور و تعیین فشار موجود در هر مخزن یا محفظه ای که توسط کمپرسور از گاز پر می شود مورد استفاده قرار می گیرد. مثل: لاستیک خودرو.

 

 

کوپلینگ و دنباله : تمامی ابزار آلات بادی به وسیله ی کوپلینگ و دنباله به دیگر ابزار های بادی و متعلقات وصل می شوند . کوپلینگ و دنباله اتصالاتی هستند که حکم نری و مادگی را دارند . برای مثال شما قصد دارید که فرزمینیاتوری بادی خود را به کمپرسور متصل کنید این فرز مینیاتوری دارای یک دنباله در محل اتصال خود است که این دنباله مثل مادگی به کوپلینگ (بخش نری است که به شیلنگ متصل است) وارد می شود و فیکس می شود .از طرف دیگر شیلنگ تلفنی نیز به وسیله دنباله به کمپرسور متصل می شود. کوبلینگ ها در مدل های دو راهه و سه راهه نیز موجودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شیلنگ تلفنی: این قطعه حکم سیم اتصال ابزار بادی را دارد و جهت هدایت گاز از کمپرسور به درون دستگاه بادی مورد استفاده قرار می گیرد .این شیلنگ ها  اندازه ها و قطرهای متفاوتی دارند.که در تصویر نمونه های مختلف آن را مشاهده می کنید.

واحد مراقبت (فیلتر رطوبت گیر و روغن پاش ): این قطعه بر روی کمپرسور نصب می شود و همانطور که از نامش مشخص است برای مراقبت از ابزار بادی مورد استفاده قرا رمی گیرد . بخشی از واحد مراقبت که با نام رطوبت گیر شناخته می شود وظیفه جذب رطوبت هوای خروجی و بخشی دیگر که روغن پاش نام دارد برای تزریق روغن به داخل ابزار بادی مورد استفاده قرار میگیرد که گاها به دلیل وجود این دو مخزن در کنار هم ،به اشتباه از روغن پاش استفاده نمی شود و باید در نظر داشته باشید که بخش رطوبت گیر دارای فیلتری است که مرتب باید در فواصل زمانی منظم تعویض شود .

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید