راهنمای خرید

راهنمای خرید اره مویی

خرید بهترین اره مویی برای افرادی که در زمینه معرق و منبت و کارهای هنری مثل ساخت سازه های چوبی که نیاز به ظرافت دارد بسیار مهم و ضروری است از این رو ما در سیحون چوب راهنمای خرید اره مویی را برای خرید آسان تر تهیه کرده ایم.

اره های مویی در دو نوع برقی و دستی موجودند:

مدل دستی اره مویی که به اره کمانی هم معروف است برای برش تخته سه لا ، پلکسی گلاس ، کامپوزیت نازک و .. مناسب است . ما در این مقاله سعی داریم تا اره مویی برقی را به شما معرفی کنیم.

اره ای که چوب هایی با ضخامت بالاتر از تخته سه لا را نیز به راحتی  برش می زند و البته به دلیل ظرافتی که در برش خود دارد جزو ابزار های ضروری در هر کارگاه معرق و منبت است .

البته معرق ایرانی با تصویری که ما از آن میشناسیم به دستگاه های دیگری نیز ، نیاز دارد اما اره مویی در ایجاد مشبک های دو بعدی و سه بعدی ابزار مناسبی است.

 

پیشنهاد خرید

دستگاه اره مویی برقی شپخ 120 وات مدل 5901407901 - DECO-XLS

۱۰,۶۶۰,۰۰۰ تومان۱۰,۶۶۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

چگونه یک اره مویی مناسب بخریم؟

برای خرید بهترین اره منبت و معرق یا همان اره مویی برقی باید یک سری فاکتورها را در نظر داشته باشیم . که البته بخش بیشتر انتخاب دستگاه بر اساس نیاز کاربر تعیین می شود شما با اطلاع از این فاکتور ها میتوانید انتخاب راحت تر و شایسته تری داشته باشید .

پیشنهاد خرید

دستگاه اره مویی برقی شپخ 125 وات مدل 5901404901 - DECO-XL

۱۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۹۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

بهترین برند اره مویی

اولین چیزی که در خرید هر دستگاهی مهم است برند آن دستگاه است .

برای خرید اره مویی چه برندی مناسب است ؟

در پاسخ این سوال باید گفت : ” ابزار های برقی موجود در ایران عموما توسط چند کشور چین ، تایوان، ژاپن و ایران ساخته و ارائه می شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و شما با در نظر گرفتن میزان بودجه تان برای خرید میتوانید برند مناسبی را انتخاب کنید و متناسب با آن خرید خود را انجام دهید

وسایل برقی از مهمترین تجهیزات هر کارگاه نجاری هستند بنابراین باید دستگاهی خریداری شود که از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در نتیجه کار ، محصول با کیفیت و نمونه کاری ظریف را به ما تحویل دهد . امروزه در بازار ابزار برقی نجاری برند های شپخ و فمی به دلیل اینکه در بازار اروپا ارائه می شوند و توسط چین ساخته می شوند از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردارند که نمونه آن را از طریق لینک زیر میتوان مشاهده کرد .

 توان موتور اره مویی :

میزان قدرت موتوردر هر دستگاهی توان نام دارد. هرچه قدرت موتور بیشتر باشد ، طبیعتا نیرو و توان دستگاه بالاتر خواهد بود و در نتیجه در برش متریال های سخت تر دستگاه مقاومت بالاتر داشته و کار ظریف تری را به ما می دهد .

واحد اندازه گیری توان ، وات یا اسب بخار است. بنابراین در خرید هر دستگاهی به این آیتم دقت کنید تا بهترین انتخاب را در تهیه دستگاهی که نیاز شما  را برطرف می کند داشته باشید.

کارگیر یا اندازه دهانه برش :

این مورد را در عنوان های مختلفی مطرح میکنند. در واقع کارگیر یا دهانه برش همان ضخامت چوبی است که شما قصد برش زدن آن را دارید . در بررسی این آیتم بهتر است بالاترین ضخامت چوب مورد استفاده خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن دستگاه خود را انتخاب نمایید.

مدل های ایرانی عموما کارگیر بزرگتری دارند اما به همان میزان سنگین وزن تر و گران ترند .

قابلیت کنترل سرعت در اره مویی

اره مویی های برقی عموما دارای دیمر هستند ، دیمر یک مدار الکتریکی است که امکان تغییر سرعت را در دستگاه های الکترونیکی و برقی ایجاد می کنند .

در اره مویی به دلیل یونیورسال بودن موتور امکان تغییر دور به وسیله دیمر امکان پذیر است و معمعولا اره های مویی سرعتی از 400 تا 1600 دور را پشتیبانی می کنند که شما میتوانید با توجه به جنس متریال مورد استفاده سرعت را در اندازه دلخواه خود تنظیم نمایید.

اره مویی های ایرانی معمولا دیمر ندارند و با سرعت ثابت عمل برش را انجام می دهند.

تیغ اره مویی:

تیغه های برش در اره مویی با توجه به متریال قابل برش و فرم دندانه دسته بندی می شوند

تیغ گرد بر : تیغ های گرد بر در دور تا دور خود دندانه دارند و از همه جهات قابلیت برش را دارا هستند .

تیغ فلز بر : دارای دندانه های ریز و متراکم هستند و برای برش متریال های غیر آهنی مثل آلومینیوم  مس برنج و … مورد استفاده قرار می گیرند

تیغ چوب بر : دارای تعداد دندانه های زوج هستند و برای برش چوب ، فیبر ، پلکسی و صدف مصنوعی مناسب هستند .

در اکثر اره مویی ها تیغ های پین دار و بدون پین هردو برروی دستگاه قابلیت نصب دارند .

تا اینجای کار ما در رابطه با ویژگی های ابتدایی که برای انتخاب یک اره مویی  ضروری است صحبت کردیم .اما همیشه ابزار ها و دستگاه ها آپشن هایی دارند که کار کردن با آن دستگاه را برای ما راحت تر می کند . طراحان ابزار آلات با کمک کاربران و مشخص کردن نیاز های آنها در شرایط ویژه آپشن هایی را به هر دستگاه اضافه می کنند که این آپشن ها علاوه بر افزایش کارایی و عملکرد دستگاه باعث بالارفتن سرعت کار و همچنین تامین ایمنی کاربر خواهد شد. در اینجا به برخی از این مشخصه ها می پردازیم .

محافظ تیغ اره :

در برخی از اره مویی ها صفحات محافظی بروی تیغ اره نصب میشود تا در مواقع پرش قطعه یا شکستن تیغ آسیبی به کاربر وارد نشود البته لازم به ذکر است که وجود این محافظ دلیلی برای استفاده نکردن از عینک و دستگش نیست .

فرز مینیاتوری :

فرز های مینیاتوری سنباده های کوچک دستی هستند که برای پرداخت اشکال مختلف در منبت و معرق مورد استفاده قرار میگیرند. با تعویض مته نصب شده برروی فرزمینیاتوری کارهای متفاوتی از جمله سوهان زدن، سنباده زدن، پرداخت، پولیش و … را برروی قطعات ظریف انجام می دهد .برخی از سازندگان اره مویی خلاقیت کارا و جالبی را در این زمینه انجام داده اند که با تعبیه کردن یک فرز مینیاتوری متصل به اره مویی علاوه بر تامین نیاز کاربر در کاهش هزینه های کاربر نیز به کاربر کمک کرده اند و همچنین به دلیل در دسترس بودن فرز مینیاتوری زمان کمتری صرف سوییچ کردن بین این دو ابزار لازم است و سرعت انجام کار بالا می رود.

دکمه ریست :

حتما برای شما نیز پیش آمده که در حین کار دستگاه قفل کند و امکان ادامه کار را به ما ندهد . برخی از دستگاه ها با دارا بودن این دکمه به رفع ایرادات دستگاه کمک کرده و شما تهنا با فشردن یک دکمه ساده و بدون صرف وقت دستگاه را به حالت دیفالت خود بازگردانید و به کار خود ادامه دهید.

چراغ کار:

حتما برای شما اتفاق افتاده که تصمیم داشتید کاری را به اتمام برسانید اما تاریکی هوا و محیط کارگاه یا حتی خستگی چشم هایتان مانع از انجام دقیق کار شده .

یا حتی گاهی مرز نقشه رسم شده برروی چوب در نور کارگاه به راحتی دیده نمی شود و شما به نور بیشتری برای دقت در کار نیاز دارید و هزاران موارد دیگر که در اینجا مجالی برای شمردن آنها نیست .

طراحان اره مویی برای رفع این مورد چراغ های کاری را برروی این دستگاه ها نصب کردند که دارای لوله های خرطومی منعطف است و در تمام جهات قابل تنظیمند .

این چراغ ها در برخی موارد با برق دستگاه و در برخی موارد با باتری کار میکنند و دارای کلید کنترلی روشن و خاموشند که شما در زمان نیاز میتوانید از آن استفاده کنید .

پدال :

برخی از اره مویی ها دارای پدال هستند . وظیفه این پدال مثل کلید کنترلی روشن و خاموش است که برای جلوگیری از کارکردن مداوم دستگاه تعبیه شده

با فشردن پدال دستگاه روشن می شود و با رها کردن پدال دستگاه از حرکت باز می ایستد.

این ویژگی در مواردی که امنیت کاربر در خطر است اهمیت ویژه ای دارد

هرچند که اره مویی های دارای پدال کلید سوییچی برای فعالسازی و غیر فعال سازی پدال دارند و این مهم به شما برای استفاده از پدال یا کارکرد مداوم دستگاه حق انتخاب می دهد .

صفحه زاویه زن:

میز کار در اره منبت کاری میتواند متحرک یا ثابت باشد . متحرک بودن میز کار امکان برش با زاویه را برای ما فراهم می کند.

دمنده :

در برخی از اره مویی ها دمنده هوایی برروی تیغه تعبیه شده که با دمیدن هوا برروی کار ،در حین برش ،دقت کار را بالا برده و شرایط مناسب را برای برش دقیق توسط کاربر با افزایش دید به ارمغان می آورد .

ویژگی هایی که برشمردیم معمولا  هزینه بالایی برای کاربر ندارد و عموما ابزاری که آپشن های فوق را دارد با کمی افزایش نسبت به دستگاهی که این امکانات را ندارد عرضه می شود اما این مبلغ در برابر کارایی آپشن های دستگاه بسیار ناچیز است .

اگر قصد خرید یا مشاهده اره مویی های پرتابل و کارگاهی را دارید میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید یا با شماره تماس 09374060877  جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت تماس حاصل نمایید.

 

 

3/5 - (2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید