راهنمای خرید

راهنمای خرید اورفرز و آشنایی با آن

پیشنهاد خرید

اور فرز نجاری سی ام تی مدل CMT7E با 2400 وات

۲۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان۲۱,۹۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

اور فرز نجاری دستی چیست ؟

اور فرز دستگاهی است که برای برش متریال های مختلف از جمله چوب ، ام دی اف ، پلاستیک ، کورین و … مورد استفاده قرار می گیرد . علاوه بر دوربری عملیات پرداخت را با استفاده از تیغه های قابل نصب برروی این دستگاه به راحتی می توان انجام داد. در ادامه راهنمای خرید اورفرز را بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پیشنهاد خرید

اورفرز نجاری بزرگ 1850 وات رونیکس مدل Ronix 7112

۵,۴۹۸,۰۰۰ تومان۵,۴۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

ساختار بدنه و طراحی اورفرز دستی

اورفرز ها را به راحتی میتوان در محل کار به عنوان ابزاری پرتابل استفاده کرد و دلیل آن داشتن ابعاد کوچک این دستگاه است . اعضای تشکیل دهنده این دستگاه شامل موتور دستگاه و دو دسته در دو بغل دستگاه که برای هدایت دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد که البته در فرزمشتی این دسته وجود ندارد و ابعاد موتور کوچکتر و در نتیجه خود دستگاه نیز بالطبع کوچکتر است .

اگر به تصاویر زیر دقت کنید تفاوت این دو دستگاه را بهتر متوجه خواهید شد .

 

موتور اورفرز دارای یک مرغک است که به وسیله شنک(شفت) به تیغه متصل می شود و تیغه بر روی شفت به وسیله مهره محکم می شود و تیغه تعیین کننده عمق برش و انجام عملیات برش است .صفحه ای دایره ای شکل که در مرکز دارای یک سوراخ است در پایین ترین قسمت دستگاه وجود دارد که وظیفه ثابت نگهداشتن دستگاه را برروی سطوح بر عهده دارد و علاوه بر آن همین صفحه با عث میشود که سطح حرکت ابزار صاف و یکنواخت و بدون اصطعکاک باشد.

مته های نصب شده بر روی دستگاه که به تیغ اورفرز معروفند وظیفه اصلی برش را بر عهده دارند و با توجه به تنوع بالای آنها هر کدام عملکرد خاصی دارند که در مقاله راهنمای خرید تیغ اورفرز و CNC به تفضیل به بررسی این تیغه ها پرداختیم.به طور کلی  اورفرز ها ابزاری کاربردی و همه کاره هستند و فقط با تعویض تیغ کارایی آنها متفاوت می شود.

حتی شما میتوانید آن را به صورت وارونه در زیر میز ببندید و به عنوان اورفرز میزی از آن استفاده کنید .تبدیل اورفرز به ابزار ثابت به شما کمک می کند که کارهای تکراری را به درستی با دقت و به راحتی انجام دهید .

 

پیشنهاد خرید

اورفرز نجاری دی سی ای مدل DCA AMR02-12

۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان۵,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

کاربرد اورفرز چیست و چرا در کارگاه خود به اورفرز نیاز دارم؟

همانطور که گفته شد اورفرز ها کاربرد های زیادی دارند که با توجه به تیغ نصب شده برروی آن متفاوت است .اور فرز ها در تمامی کارهایی که به نوعی با چوب سر و کار دارند استفاده می شوند از انواع اتصالات چوب گرفته تا ساخت کابینت و مبل و تخت.

از اورفرز برای برش اشکال مدور و در مصارف خانگی و حتی در ساخت میز و صندلی و قاب و … می توان استفاده کرد .

به طور کلی اور فرز در موارد زیر کاربرد دارد :

ایجاد شیار و زبانه :

شیار و زبانه نوعی اتصال پرکاربرد در نجاری است که به راحتی میتوان با استفاده از اورفرز این نوع اتصال را ایجاد کرد . با نصب و ترکیب  نوع برش تیغ شیارزن افقی و عمودی  یا استفاده از تیغ اتصال فاق و زبانه  برروی دستگاه اورفرز به راحتی می توان این اتصال را ایجاد کرد .

دوربری و لبه زنی :

با استفاده از اورفرز می توان چوب های مربوط به ساخت میز یا تخت سرو و … را به راحتی به فرم دلخواه برش داد و علاوه بر آن با نصب تیغ لبه مناسب چوب برش خورده را لبه زنی کرد . البته این کار به وسیله ی سنباده فلزی دستی نیز قابل انجام است اما اورفرز به ما کمک می کند تا با سرعت بالاتر و دقت بیشتر این کار انجام شود .

ساخت اتصالات:

برای ساخت اتصالات در گذشته از اسکنه و اره دستی استفاده میشد که احتمال داشت در صورت لرزش دست یا تیز نبودن ابزار اتصال جداشده و کار به درستی انجام نشود. اما با استفاده از اورفرز این احتمال به صفر می رسد چرا که اورفرزها به وسیله تیغه هایی که بر روی آنها نصب می شود اتصالات را با دقت بالا و به راحتی ایجاد می کنند.

قالب گیری و روکوب:

تیغه های نصب شده بر روی اورفرز عمل قالب گیری و روکوب را به راحتی انجام می دهند و نقش های بسیار زیبایی برای لبه مبلمان و … ایجاد میکنند .

کابینت سازی :

اورفرزها ابزار مورد علاقه کابینت سازان هستند چرا که تمام کارهای نجاری مورد نیاز آنها به وسیله این ابزار قابل اجراست . از جمله این کارها میتوان به اجرای قاب تونیک، ایجاد شیار و زبانه ، سوراخکاری ، برش و شکل دادن به قطعات اشاره کرد .

و البته اورفرز بهترین ابزار در پروژه های خانگی به شمار می آید .

پیشنهاد خرید

فرز مشتی 550 وات سی ام تی مدل CMT10

۴,۸۹۰,۰۰۰ تومان۴,۸۹۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

راهنمای خرید اورفرز

اورفرز های دو دسته یا بزرگ دارای دو نوع پایه ثابت و پایه متحرک هستند که اجزای تشکیل دهنده هر یک را در تصویر مشاهده می کنید

 

 

برای خرید یک اور فرز مناسب باید به چند ویژگی عمده در رابطه با آنها توجه کنید :

  1. سایز کولت : کولت بخشی از اورفرز است که تیغه برروی آن وصل میشود و به وسیله ی مهره ای قابل تنظیم است . عموما اور فرز های دو دسته (بزرگ) اندازه های کولت 6 و 8 و 12 الی 12.7 را پشتیبانی می کنند اما اورفرزهای مچی عموما تیغه هایی با شفت 6 و 8 را پشتیبانی می کند . البته اگر شما اورفرزی دارید که تنها از یک سایز کولت پشتیبانی می کند به شرطی که شفت تیغه کمتر از شفت دستگاه باشد .می توانید با استفاده از قطعه ای به نام ” تبدیل شفت ” شفت تیغه خود را با شفت دستگاه هماهنگ کنید .
  2. سرعت گردش تیغ : سرعت آزاد حرکت دستگاه یا همان سرعت گردش تیغه از جمله مهمترین ویژگی های یک اورفرز است . اور فرز های بزرگ بسته به مدل دستگاه حداکثر تا 22000 دور در دقیقه را پشتیبانی می کنند این در حالیست که اورفرز های مچی سرعتی معادل 3200 دور در دقیقه دارند.
  3. قابلیت کنترل سرعت: قابلیت کنترل سرعت یک ویژگی مهم و در عین حال قابل چشم پوشی است

این ویژگی اهمیت خود را در نوع کاری که با اورفرز انجام میشود نشان می دهد . شما می توانید برای کارهای تکراری از یک اورفرز با سرعت ثابت استفاده کنید اما اگر تصمیم دارید تیغه های مختلف را امتحان کنید و کارهای خلاقانه و متفاوت را با اورفرز خود انجام دهید بهتر است از اورفرز های دارای قابلیت کنترل سرعت استفاده کنید زیرا شما برای ایجاد ظرافت کافی در برش چوب های سخت به سرعت پایین تر و برای برش چوب نرم به برش با سرعت بالاتر نیاز دارید . از طرفی برای ایجاد برش های لبه و برای افزایش طول عمر تیغه ها تنظیم کردن سرعت کاری بسیار مهم به شمار می آید .

  1. توان: یا قدرت موتور که بر حسب وات اندازه گیری میشود چهارمین فاکتور مهم در انتخاب اورفرز است .

 

پیشنهاد خرید

اورفرز 710 وات رونیکس مدل Ronix 7108

۲,۷۹۸,۰۰۰ تومان۲,۷۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

تیغ اورفرز چیست؟

تیغ های اورفرز از جمله ابزارآلات متنوع و پراستفاده ای هستند که استفاده از آنها نقش تعیین کننده ای در استفاده از اورفرز و افزایش کارایی آن دارد. برای مشاهده انواع تیغ های اورفرز و کارایی آن مقاله ” راهنمای خرید تیغ های اورفرز ” را مطالعه نمایید.

معرفی بهترین برند ها و قیمت اورفرز

برندهای معروف اورفرز موجود در بازار  به شرح زیر است : ماکیتا،بوش، دیوالت، رونیکس، توسن، کرون، دی سی ای و سی ام تی

برندهای کرون ، رونیکس ،توسن و دی سی ای(DCA) از برند های تولید چین در بازار ایران هستند و برند های ماکیتا ، دیوالت ، بوش و سی ام تی(CMT) جزو بهترین برند های موجود در بازار هستند.اما نباید تنها با توجه به برند ، محصولی را تهیه کرد چرا که یکی از ارکان مهم در انتخاب ابزار برقی گارانتی و خدمات پس از فروش آن است که اورفرز سی ام تی و اورفرز بوش در ایران از خدمات خوبی برخوردارند .

برند سی ام تی از بهترین برندهای ایتالیایی و برند بوش جزو برندهای آلمانی است که یکسال گارانتی دارند .اما تفاوت سی ام تی و بوش در این است که برند سی ام تی 5 سال خدمات پس از فروش را نیز شامل می شود.با توجه به توضیحات فوق اورفرز برند سی ام تی دارای یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش با دارا بودن قابلیت کنترل سرعت جزو پرکاربردترین و بهترین اورفرزهای بازار ایران است .

برای تهیه اورفرز اینجا کلیک کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید