راهنمای خرید

آشنایی با انواع توپی فرز

انواع توپی فرز

یکی از دستگاه هایی که در نجاری مورد استفاده قرار می گیرد  فرز زمینی یا فرز پایی است که این دستگاه اورفرزی است که کاربرد صنعتی دارد .توپی های نجاری بر روی این دستگاه نصب می شوند و عمل برش به وسیله توپی انجام می شود . در ادامه انواع توپی فرز را بشناسید.

از آنجایی که توپی ها تعیین کننده نوع کاری هستند که دستگاه انجام می دهد بنا بر این شناخت آنها به شما کمک می کند تا علاوه بر آشنایی بیشتر با  دستگاه  فرز زمینی با توپی ها و روش خلاقانه استفاده از آنها آشنایی پیدا کنید.

قبل از اینکه در مورد انواع توپی صحبت کنیم باید این را بدانید که تمام توپی ها در در نوعی بر استس نوع اتصال تیغه برش به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. توپی با تیغ تعویضی
  2. توپی با تیغ غیر تعویضی یا جوشی

توپی هایی با تیغ تعویضی دارای تیغ های مجزایی هستند که اگر بر اثر کار کردن زیاد این تیغ ها کند شوند میتوان به راحتی با باز کردن پیچ مربوط به تیغه قبلی و نصب تیغ جدید بر روی بدنه توپی مجددا از آن استفاده کرد.

توپی با تیغ تعویضی عموما از قیمت بالاتری برخوردارند و البته تهیه تیغ های زاپاس با ابعاد مخصوص برای این مدل توپی ها بسیار اهمیت دارد .

توپی هایی با تیغ جوشی قیمت پایین تری دارند اما پس از کند شدن دیگر قابل استفاده نیستند اما از مقاومت بالایی برخوردارند و امکان شکستن تیغ در آنها عملا صفر است مگر در موارد خاص مثل سقوط از قفسه و …

معمولا نجاران برای کارهای موقت و برای کارهایی که به تعداد کم از آن تولید می کنند مثل توپی های مدل  از تیغ جوشی استفاده کرده و برای کارهای همیشگی و روتین خود از توپی با تیغ تعویضی استفاده می کنند .

به این صورت به بهترین شکل در هزینه ها صرفه جویی می شود.

البته برخی از توپی ها از برند سی ام تی به گونه ای طراحی شده اند که شما میتوانید مدل های مختلف تیغ را روی آنها نصب کنید که در ادامه تصاویری از این مدل توپی را خواهید دید .

 

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا برای خرید انواع توپی میتوانید از طریق شماره تماس 09374060877 با کارشناسان سیحون چوب تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین سایت  و یا از طریق شبکه های اجتماعی (واتساپ،اینستاگرام، روبیکا ) با ما در تماس باشید .همکاران ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما هستند.

پیشنهاد خرید

توپی زنبوری دامار 150 مدل DM+PHPHCD80L150B35

۱۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان۱۲,۸۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

توپی ها به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شوند .

توپی پرداخت یا توپی تراش :

که خود در دو مدل زنبوری و دو راهه وجود دارد .این توپی ها دارای قطر های متقاوتی هستند که تعداد تیغ های آنها بر اساس قطر توپی تغییر می کند . آرایش تیغه ها در این توپی به صورت مارپیج است و به دلیل همین آرایش تیغچه ها کمتر دچار ساییدگی شوند و به همین ترتیب عمر بالاتری نیز داشته باشند.این نوع توپی را در کیفیت بالا میتوان در برند های سی ام تی ایتالیا، دامار چین و فرود ایتالیا در ابعاد مختلف یافت و از کارکردن با آنها لذت برد.

پیشنهاد خرید

توپی زنبوری دامار 120 مدل DM+PHPHCD80L120B35

۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان۹,۸۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

توپی اتصال یا توپی جوینت :

همانطور که از نامش مشخص است برای متصل کردن دو قطعه چوب به یکدیگر کاربرد دارد .این توپی ها در مدل های فینگر جوینت و میکرو فینگر جوینت یا اتصال انگشتی که برای اتصالات عرضی  دو چوب استفاده می شود و مدل های فاق و زبانه برای اتصالات درب های چوبی کابینت میتوان یافت .

پیشنهاد خرید

توپی زنبوری دامار 60 مدل DM+PHPHCD80L60B35

۶,۴۹۰,۰۰۰ تومان۶,۴۹۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

توپی مدل یا توپی فرم دهی :

این نوع توپی به جهت ایجاد مدل در لبه های کار مثل درب یا قاب یا دستگیره پله ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و دارای انواع مختلف و متفاوتی است .

شما این امکان را دارید تا با خلاقیت خود و بسته به نیاز خود و با سلیقه شخصی و یا سلیقه مشتری هایتان این توپی را تهیه کنید . هرچه تنوع این توپی ها در کارگاهتان بیشتر باشد طبیعتا در ایجاد طرح های خلاقانه برروی سازه هایتان  میتوانید مانور بیشتری بدهید.


پیشنهاد خرید

توپی زنبوری دامار 80 مدل DM+PHPHCD80L80B35

۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان۷,۸۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع توپی فرز: توپی شیار زن :

توپی شیار زن که از جمله کاربردی ترین انواع توپی است و در مدل های انگشتی و ساده وجود دارند. از توپی شیار زن برای ایجاد شیار و دندانه استفاده می شود این توپی برای کار بر روی انواع چوب و مشتقات آن کاربردی است .

پیشنهاد خرید

توپی فرز لبه چسبان دامار مدل DMGJ25105

۵,۵۵۰,۰۰۰ تومان۵,۵۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع توپی فرز: توپی همه کاره :

البته در این میان انواع توپی هایی که معرفی کردیم مدل هایی از برند سی ام تی وجود دارند که شما تنها با تهیه یک توپی دوراهه میتوانید از انواع تیغچه های مناسب این توپی در مدل ها و کاربرد های مختلف تهیه و استفاده نمایید که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید .

برای دریافت اطلاعات و خرید توپی همه کاره سی ام تی با شماره 09374060877  تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید