راهنمای خرید

راهنمای خرید اورفرز میزی

راهنمای خرید اورفرز میزی
پیشنهاد خرید

فرز زمینی 3 اسب تک فاز نمونه تبریز مدل Tabriz7500

۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

معرفی انواع اورفرز

اورفرز دستگاهی آشنا برای تمام کسانی است که به نوعی با چوب سرو کار دارند و البته جزو دستگاه های پر کاربردی است که از ملزومات هر کارگاه نجاری است. راهنمای خرید اورفرز میزی را در ادامه می خوانید.

اور فرز ها را می توان از نظر نوع کاربرد و ابعاد در چند دسته زیر تقسیم بندی کرد :

  1. اورفرز مچی
  2. اورفرز دو دسته بزرگ
  3. اورفرز میزی
  4. اورفرز زمینی

در اینجا به اختصار در مورد هریک از این اورفرز ها سخن گفته و سپس به توضیح کامل و جامعی در جهت خرید بهترین اورفرز میزی در اختیار شما قرار می دهیم .

  1. اورفرز مچی یا اورفرز مشتی :

همانطور که از نام آن مشخص است این مدل اورفرز در ابعاد کوچک تهیه می شود و مناسب کارهایی است که نیاز بر ظرافت دارد . تصور کنید شما پروژه ای را تا مرحله اجرا به اتمام می رسانید و زمانیکه برای نصب به محل پروژه مراجعت می کنید متوجه می شوید که نیاز است بخشی را برش دهید . این کار به راحتی توسط فرز مشتی انجام می شود چرا که این فرز کوچک و سبک و قابل حمل است تیغ ظریف با کولت 6 یا در برخی برند ها مثل اورفرزمچی سی ام تی کولت 6 و 8 برروی آن نصب می شود و دورگردش بالایی دارد و تمامی این ویژگی ها این دستگاه را برای حمل و استفاده در محل مناسب می کند .

  1. اورفرز دو دسته :

این اورفرز بزرگتر از فرز مشتی است و برای ایجاد طرح برروی قطعات بزرگ به صورت عرضی و طولی کاربرد دارد .کولت اورفرز دو دسته در برخی از مدل ها شفت 6 و 8 و در برخی دیگر همچون مدل CMT سایز شفت 6 و8و12 را پشتیبانی می کند . البته که وزن این اورفرز ها نسبت به مدل مشتی بیشتر است و در برش قطعات با طول زیاد ممکن است کار کردن با آن کمی از ظرافت کار بکاهد .

البته شما میتوانید با تهیه میز مخصوص این دستگاه را بر روی میز نصب کرده و از آن به عنوان اورفرز میزی استفاده کنید .

  1. اورفرز میزی :

این دستگاه برای ساخت و پرداخت کارهایی با طول زیاد مثل قرنیز بسیار بسیار کاربردی و مناسب است گاهی پروژه های اجرایی به شکلی هستند که اگر با دست پرداخت شوند ، لرزش دست مانع از بی نقص و ظریف بودن کار می شود . در اورفرزمیزی در واقع تیغه ثابت است و قطعه برای برش به حرکت در می آید و دور بالای این دستگاه که تا حدود 24000 دور می باشد و وجود تکیه گاهی که از لغزش و حرکت قطعه جلوگیری میکند باعث می شود که کار در ظریف ترین حالت پرداخت شود .علاوه بر این اورفرز میزی از تیغه های شفت 12 به راحتی پشتیبانی می کند و به دلیل قابلیت کنترل سرعت و تنظیم ارتفاع تیغ به صورت دقیق برای انجام کارهایی با تعداد بالا (کپی و تکرار یک برش خاص و شبیه به هم ) بسیار کاربردی است .برخی شرکت ها مثل رونیا و سی ام تی میز هایی را طراحی کرده اند که با نصب اورفرز دو دسته در زیر آن میتوان اورفرز قابل حمل را به اورفرز میزی تبدیل کرد.

  1. اورفرز زمینی یا فرز زمینی :

اور فرز های زمینی در کارگاه های بزرگ ساخت لمینت و پارکت و مبلمان و … مورد استفاده قرار می گیرد و توپی هایی با شفت35-25 میلی متر روی این دستگاه نصب می شود.

 

پیشنهاد خرید

اور فرز میزی فمی مدل femi RT400 با توان 1500 وات

۱۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۴,۴۹۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

چگونه یک اورفرز میزی مناسب انتخاب کنیم ؟

هر دستگاه مشخصه هایی دارد که به ما کمک می کند تا در مورد آن دستگاه اطلاعاتی به دست آوریم و از آن در جهت انتخاب صحیح بهره ببریم. اورفرز های میزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند .در اینجا به ویژگی های مشترک تمامی اورفرز های میزی اشاره کرده و آنها را بررسی می کنیم. قطعا مطالعه این مقاله برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید اورفرز میزی را دارند موثر و ضروری است.

توان موتور : توان موتور هردستگاه که با واحد وات یا کیلو وات مشخص می شود در واقع قدرت موتور دستگاه را مشخص می کند این قدرت موتور در شرایط عادی که تیغه مناسب و تیز برروی دستگاه نصب می شود و در انجام کارهای معمول با دستگاه چندان اهمیتی ندارد اما اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که فشار زیادی به دستگاه وارد شود . مثلا تیغه کند باشد یا کاربر استفاده صحیح از دستگاه

سرعت : اورفرز های میزی برای انعطاف بیشتر در کارکرد عموما دارای دیمر هستند . دیمر وظیفه کنترل سرعت را بر عهده دارد و در مدل های برند شپخ و فمی دیمر اورفرز میزی دارای 6 سرعت است

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از تیغه هایی با قطر کوچک سرعت دستگاه را در بالاترین حالت خود قرار دهید تا ظرافت مطلوب را دریافت کنید . البته میزان سرعت مناسب برای هر تیغه و کار با آن به تجربه کاربر و سرعت دست کاربر در حرکت دادن قطعه وابسته است اما به طور کلی هرچه قطر تیغه بیشتر باشد برش با سرعت پایین تری باید انجام شود .این عمل منجربه افزایش ظرافت کار و جلوگیری از خرابی قطعه و کند شدن یا شکستن تیغه می شود .

ابعاد و امکانات میز: ابعاد میز در اورفرزمیزی از این لحاظ اهمیت دارد که قطعات با طول زیاد در حین کار دچار خمیدگی و انحراف نشود . در اورفرز های کارگاهی حتی اگر میز اورفرز کوچک باشد شما میتوانید با قرار دادن یک یا دو پایه نگهدارنده هم ارتفاع دستگاه این مسئله را مرتفع نمایید . البته برخی از اورفرز های میزی مثل hf50  شپخ یا مدل RT-400 فمی دارای آپشن هایی هستند از جمله : گونیا برای تنظیم عرض برش  ، نقاله برای تنظیم زاویه برش ، نگهدارنده شانه ای قطعه برای حفظ امنیت کاربر هنگام پرتاب شدن احتمالی قطعه در حین برش و … که این قطعات برروی میز نصب می شوند .

قابلیت تنظیم ارتفاع تیغ : از ویژگی های بسیار مهم و پرکاربرد اورفرز های میزی تنظیم ارتفاع تیغه یا همان تنظیم عمق برش به اندازه تقریبی 4 سانتی متر است که به کاربر کمک می کند تا طرح دلخواه خود را در عمق مشخصی از چوب برش بزند و با استفاده از تیغه های مختلف امکان ایجاد طرح های خلاقانه را برای کاربر ایجاد می کند .

برترین برند های اورفرز میزی در ایران :

شرکت های مختلفی در سرتاسر جهان درزمینه تولید ابزار آلات نجاری و ساختمانی فعالیت دارند که شناخته شده هستند از میان این شرکت ها برخی مثل سی ام تی ایتالیا ، شپخ آلمان ، فمی ایتالیا و … ارائه دهنده دستگاه های اورفرز میزی هستند البته برند های ایرانی همچون محک یا سازنده های ابزار آلات ایرانی در تبریز و … نیز دستی در تولید این ابزار آلات دارند .

کاربردی ترین و به صرفه ترین دستگاه از لحاظ امکانات و قیمت برند های فمی و شپخ هستند که میتوانید اطلاعات تکمیلی در زمینه این دو محصول را از طریق لینک زیر مشاهده کنید .

برای مشاهده اورفرزهای میزی کلیک کنید .

 

مشاوران ما با شماره تماس 09374060877 شما را در انتخاب و خرید محصولات یاری می کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید