راهنمای خرید

راهنمای خرید دستگاه سنباده لرزان برقی

راهنمای خرید دستگاه سنباده لرزان برقی

نیاز به ابزارآلات در هر کارگاهی امری ضروری و مهم است . تمام صنعتگران و البته افراد حرفه ای برای انجام کارهای خود به این نیاز دارند که از ابزار مناسبی استفاده کنند . استفاده از ابزار مناسب علاوه بر بالا بردن سرعت کار در تمیز و ظریف بودن سازه ها نیز نقشی اساسی دارد . راهنمای خرید دستگاه سنباده لرزان برقی را در ادامه بخوانید.

شاید در ظاهر برخی از ابزار ها جزو نیاز های ضروری شما نباشند اما وقتی به کارایی و تاثیر این ابزار پی میبریم متوجه میشویم که افراد حرفه ای دقیقا به دلیل استفاده از همین دستگاه ها و تلفیق آن با مهارت و خلاقیت خود می توانند کارهای خاص و ظریف و زیبایی را خلق کنند . در ساخت وسایل چوبی یکی از مهمترین و اصلی ترین مرحله در تولید ، سنباده زنی و پرداخت چوب است . مرحله سنباده کاری به منظور آماده سازی سطح کار و از بین بردن زائده ها و قسمت های برجسته چوب و آماده سازی برای مرحله رنگ کاری و روغن کاری بسیار حائز اهمیت است

ممکن است شما تصور کنید که این مرحله با استفاده از ابزار دستی کاملا قابل اجراست و نیازی به استفاده از ابزار برقی خاص وجود ندارد . اما اگر یکبار این کار را با استفاده از دستگاه سنباده لرزان انجام دهید متوجه تفاوت کار خواهید شد .

سنباده های برقی مدل های مختلفی دارند از جمله آنها میتوان به سنباده نواری و دیسکی ، سنباده لرزان تخت یا صفحه ای ، سنباده تانکی ، سنباده درام ، سنباده استوانه ای ، دستگاه سنباده لرزان گردان و سنباده براش و …

 

در این مقاله قصد داریم در رابطه با سنباده های لرزان و لرزان-گردان صحبت کنیم.

پیشنهاد خرید

سنباده لرزان گرد 320 وات 125 میلیمتر رونیکس مدل RONIX 6406

۲,۶۸۸,۰۰۰ تومان۲,۶۸۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

دستگاه سنباده لرزان چیست ؟

سنباده های لرزان در مدل های دایره ای شکل به سنباده لرزان گردان معروفند اما مدل های  مربع، مستطیل و مثلث آن نیز در بازار وجود دارند که با حرکت رفت و برگشتی عمل سنباده زنی را انجام می دهند .

سنباده های لرزان معمولا برای سنباده کاری با کاغذ سنباده هایی با سختی 40 (مش 40) تا سختی 120 (مش 120)  مورد استفاده قرار می گیرد و برای مش های ریز تر با تراکم کمتر (مش 160-180-400 و …) بهتر است از سنباده لرزان گردان استفاده شود . سنباده لرزان بهتر است برای سنباده زنی در جهت راه چوب مورد استفاده قرار گیرد .

سنباده لرزان – گردان یک سنباده تقریبا کوچک و مشتی است که به راحتی در دست جای میگیرد. در این سنباده حرکات ریز چرخشی و حرکات رفت و برگشتی به صورت تلفیقی اتفاق می افتد و همین قابلیت باعث می شود تا عمل سنباده کاری با ظرافت ویژه ای انجام شود. سنباده لرزان – گردان معمولا در مرحله آخر سنباده زنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا لازم است در مورد سنباده های تانکی و … نیز بدانیم که این نوع سنباده ها در حین سنباده کاری برروی قطعه کار خطوطی را ایجاد می کند که این خطوط با استفاده از سنباده لرزان و پس از آن سنباده لرزان گردان از بین می رود و سطحی صاف و صیقلی را به ما تحویل می دهد .

پد نصب شده برروی سنباده های نام برده قابل تعویض است برخی از آنها به صورت چسبی است یعنی پد چسبی برروی دستگاه نصب شده و کاغذ سنباده پشت کرکی برروی آن نصب می شود.

این سنباده ها در مدل بادی نیز وجود دارند که با نیروی باد تولید شده توسط کمپرسورهوا راه اندازی می شوند.که در مقاله ای مجزا به آن می پردازیم.

پیشنهاد خرید

دستگاه سنباده برقی دریلی 1200 وات شپخ مدل 5903802901 - DS200

۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان۴,۵۷۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

موارد قابل بررسی در رابطه با دستگاه های برقی

برای خرید هر دستگاه برقی لازم است برخی موارد را در نظر بگیرید.

  1. نیاز شما

باید در نظر داشته باشید که نیاز شما چیست ؟ آیا شما به یک دستگاه با قدرت بالا نیاز دارید پس باید سنباده تسمه ای یا تانکی تهیه کنید . یا نیاز شما یک دستگاه لرزان گردان برای انجام کارهای ظریف است ؟داشتن درک صحیح از نیازتان باعث می شود انتخاب شایسته تری داشته باشید .

  1. اندازه

سنباده های بزرگ معمولا قدرت بیشتری نسبت به سنباده های کوچک تر دارند . اما حمل و نقل و استفاده از سنباده های کوچک راحت تر است . باید این را در نظر داشته باشید که شما توانایی استفاده از ابزارآلات بزرگ و پرقدرت و مهارت استفاده از آنها را دارید یا یک ابزار کوچکتر برای شما مناسب تر است .

 

  1. قیمت

قبل از خرید هر کالایی باید بودجه خود را مشخص کنید و این را در نظر داشته باشید که خرید هر دستگاهی بودجه مشخصی دارد اما خبر خوب برای شما این است که می توانید در فروشگاه سیحون چوب ابزار مورد نیاز خود را با حداقل قیمت بازار و حداکثر تخفیف تهیه کنید.

  1. قدرت

قدرت دستگاه های برقی که با نام توان و واحد وات مشخص می شود در دستگاه های سنباده با توجه به کاربرد و نیاز شما بسیار مهم است

اگر دستگاه تانکی تهیه می کنید یا برای سنباده زنی از کاغذ سنباده های کم تراکم و مش پایین استفاده میکنید قطعا باید توان دستگاه شما بالاتر باشد اما اگر از دستگاه سنباده زن برای کارهای ظریف استفاده میکنید توان بالایی را نیاز نخواهید داشت چرا که در انجام کارهای ظریف و با کاغذ های تراکم بالا مثل مش 400 و 800 و … به دستگاه پرقدرت نیازی نیست. این را در نظر داشته باشید که قیمت دستگاه با افزایش قدرت دستگاه بالا می رود.

  1. منبع برق

انرژی هر دستگاه میتواند از طریق برق یا باتری تامین شود. اما در رابطه با سنباده انتخاب سنباده برقی می تواند یکی دیگر از ملاحضات شما باشد . اگر قابل حمل بودن دستگاه برای شما مهم است باید از سنباده شارژی استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که قدرت دستگاه های شارژی از برقی کمتر است اما دستگاه برقی در حمل و نقل کمی محدودیت ایجاد می کند . بنابراین هریک معایب و مزایای خود را دارد .

  1. دیمر

کنترل سرعت از ویژگی های مهم یک دستگاه سنباده علی الخصوص سنباده لرزان – گردان است .

دلیل اهمیت وجود دیمر در سنباده این است که عمل سنباده زنی باید با سرعت پایین انجام شود این کار باعث می شود که عمر کاغذ سنباده بالاتر رود و ظرافت کار نیز بیشتر می شود اما از آنجایی که سنباده های لرزان-گردان عملیات پولیش را انجام می دهند و این کار نیاز به سرعت بالا دارد بنابراین شما با خرید یک لرزان -گردان دیمر دار دو دستگاه سنباده و پولیش را به طور همزمان خواهید داشت .

از دیگر ویژگی هایی که در رابطه با خرید لوازم برقی میتوان در نظر گرفت طول سیم ، چرخش 360 درجه سیم، کیسه یا مخزن براده و ابعاد صفحه سنباده است.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید