تیغ, راهنمای خرید

نکاتی درباره خرید تیغ اورفرز: مثل یک حرفه ای کن!

نکاتی درباره خرید تیغ اورفرز
پیشنهاد خرید

مته سه نیش دامار مدل DM28009557LB

۳۰۷,۰۰۰ تومان۳۰۷,۰۰۰ تومانخرید کنید

کدام تیغ شیارزن برش تمیزتری دارد ؟

تیغ های شیار زن به طور کلی از نظر ساختار تیغ به دو دسته زاویه دار و مستقیم دسته بندی می شوند که تیغ های زاویه دار خود به دو شکل تیغ مورب و مستقیم وجود دارند. نکاتی درباره خرید تیغ اورفرز را در ادامه بخوانید.

البته مدل تیغ مورب معمولا برای پرداخت قطعه مورد استفاده قرار می گیرد. تیغ های شیار زن با تیغ مستقیم عمل شیار زنی را به خوبی انجام می دهند اما برش چندان تمیزی ندارند و ممکن است محل برش تمیزی به ما تحویل ندهد و بعد از ایجاد شیار در محل شیار به سنباده زنی نیاز داشته باشیم .

مدل تیغ مورب به این شکل است که تیغ با زاویه اندکی نسبت به شفت در حالت مورب قرار گرفته  این فرم از تیغ در تیغه های پرداخت یا تمیز کننده بیشتر مشاهده می شود . دلیل طراحی این تیغ ها به شکل مورب این است که

وقتی شما تیغ را به کار نزدیک میکنید تمام سطح تیغ با کار درگیر نمیشود و علاوه بر اینکه چوب ریش نمیشود به دلیل عدم تماس فیزیکی کامل تیغ با سطح کار احتمال شکستن تیغ بر اثر فشار وارده به آن کم می شود .

تیغ شیار زن مارپیچ یا helical bit از جمله تیغ هایی است که چه در پرداخت و چه در عمل شیار زنی تمیز ترین نوع برش را دارد و طبیعتا از قیمت بالاتری نیز بر خوردار است . این تیغه هل عموما به تیغ مارپیچ الماسه معروفند و مقاومت بالایی در برابر قطعات سخت چوب از خود نشان میدهند ، مدت زمان طولانی تری را میتوان به وسیله این تیغه ها باربرداری کرد و در آخر اگر میخواهید به یک برش رویایی برسید میتوانید از این مدل تیغ استفاده کنید .

پیشنهاد خرید

تیغ انگشتی CNC کد DM072544

۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان۱,۳۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

تفاوت تیغ شیار زن کف بردار و تیغ شیار زن ساده :

تیغ های شیار زن کف بردار در قسمت بالای تیغه به صورت سراسری دارای بخش برنده هستند که این بخش برنده وظیفه باربرداری از کف را انجام میدهد . تیغ کف بردار قابلیت نفوذ از وسط کار را دارد.

تیغ های شیار زن ساده این تیغ سراسری را در بالای تیغه ندارند و به همین خاطر برای ایچاد شیار هایی که  در آن تیغ از سطح مقطع وارد میشوند مناسبند

البته برخی تیغ های شیار زن دارای سه تیغ در بالای تیغه هستند که به آنها تیغه شیار زن Z گفته میشود این تیغ ها تا حدودی عمل کف برداری را نیز انجام میدهند اما ظرافت کار تیغ کف برداردر  کف برداری  بیشتر است .

آگاهی از این تفاوت به شما کمک می کند که با توجه به پروژه ای که میخواهید انجام دهید بهترین تیغ را انتخاب کنید .

پیشنهاد خرید

تیغ پروفیل لبه دامار مدل DM716354C

۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱,۷۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

تفاوت تیغ شیار زن و پرداخت :

قطعا زمانی که کار نجاری را برای اولین بار شروع کردید اطلاعات دقیقی در رابطه با تیغ های اورفرز نداشتید این بخش از این مقاله مخصوص افرادی است که به تازگی به نجاری علاقمند شده اند و علاقمند به استفاده ازاورفرز نجاری هستند .

اگر تفاوت تیغ پرداخت و شیارزن برای شما مبهم است با من همراه شوید :

تیغ شیار زن و پرداخت به دلیل شباهت ظاهری شان معمولا برای تازه کاران کاربردی مبهم دارد  .

اولین و واضح ترین تفاوت این دو تیغ وجود بلبرینگ در تیغ پرداخت است .

تیغ پرداخت مارپیچ قطر 12.7 میلی‌ متر سی ام تی

تیغ پرداخت مارپیچ قطر 12.7 میلی‌ متر سی ام تی

تیغ پرداخت بلبرینگی سه تیغ کد DM501274E-3

تیغ پرداخت بلبرینگی سه تیغ کد DM501274E-3

تیغ پرداخت وظیفه تمیز کردن اطراف قطعه چوب برش خورده رادارد .فرض کنید با استفاده از الگو یک قطعه چوب دایره ای شکل را برش داده اید . اطراف این قطعه معمولا یکنواخت و تمیز نیست و شما باید به وسیله یک تیغ پرداخت لبه های کار را تمیزکاری کنید

در این شرایط کافیست بلبرینگ تیغ پرداخت را برروی الگو حیکت دهید و با روشن کردن دستگاه به راحتی عمل پرداخت را انجام دهید .تیغ پرداخت وظیفه ایجاد برش ندارد .

تیغ شیار زن وظیفه ایجاد برش و شیار را بر عهده دارد و این تیغ بلبرینگ ندارد و تنوع ابعاد تیغ شیار زن بیشتر از تیغ پرداخت است

 

پیشنهاد خرید

تیغ انگشتی CNC کد DM074454

۱,۹۵۰,۰۰۰ تومان۱,۹۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

معنی اطلاعات روی بسته بندی تیغ بانکی چیست ؟

حرف S  مخفف کلمه SHANK  یا همان شفت تیغه

حرف H مخفف کلمه HIGHT  ارتفاع بخش برنده تیغ یا همان کارگیر

حرف D مخفف کلمه DIAMETER به معنای قطرکل تیغه

حرف R یا RADIUS در واقع شعاع بخش منحنی این تیغ است .اگردر امتداد هلال منحنی تیغ بانکی یک دایره فرضی رسم کنیم شعاع این دایره با عدد درج شده در این بخش متناسب است.

یک نکته مهم را در رابطه با خرید تیغ بانکی باید در نظر بگیرید که در اینجا با مثال برای شما توضیح میدهم :

مثلا شما قطعه ای با قطر 2 سانی متر دارید که میخواهید لبه کار به طور کامل هلال شود بنابراین شما باید تیغه ای با کارگیر بالای 2 سانت و شعال بالای 2 میلی متر خرید کنید.

تمامی اندازه های درج شده برروی بسته بندی برحسب میلی متر است.

این تمام اطلاعاتی است که شما برای خرید یک تیغ بانکی به آن نیاز دارید .

همیشه در خرید تیغ اورفرز ارتفاع چوب شما  و نوع کاری که در آن پروژه میخواهید انجام دهید  نقش تعیین کننده ای در انتخاب ابزار دارد بنابراین؛ اگر در مورد تهیه ابزار مورد نیاز خود تردید داشتید حتما با فروشنده مشورت کنید .

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید