راهنمای خرید

راهنمای خرید اره فارسی بر

اره فارسی بر چیست ؟

این سوال که ” کدام اره نجاری مناسب است ؟” مهمترین سوال برای هر فرد قبل از تاسیس کارگاه نجاریاست . انواع دستگاه های برش برای برش چوب و الوار مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از پرکاربرد ترین آنها در برش الوار فارسی بر است . در ادامه راهنمای خرید اره فارسی بر را بخوانید.

این دستگاه علاوه بر برش چوب برای برش انواع فلز و پلاستیک و آلومینیوم و دیگر متریال ها مورد استفاده قرار می گیرد .

دستگاه های زیادی برای برش چوب وجود دارند اما وجه تمایز فارسی بر با دیگر دستگاه ها میزان دقت این دستگاه در برش با زوایای مشخص است .با استفاده از فارسی بر میتوان انواع برش های اریب ، افقی ، عمودی، اریب و فارسی و ترکیبات این برش ها مثل اریب و 45 درجه را به راحتی و با دقت بالا ایجاد کرد . این محصول دارای مدل های مختلفی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

 

پیشنهاد خرید

فارسی بر کشویی 305 میلی‌متری 2000 وات شپخ مدل 5901223901 - HM305SL

۲۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان۱۸,۱۷۷,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع فارسی بر

در اینجا شما را با انواع فارسی بر آشنا کرده و سپس شما را در انتخاب و خرید یک فارسی بر مناسب راهنمایی خواهیم کرد .

انواع فارسی بر و علت نام گذاری آن :

  • فارسی بر صندوقی :

این مدل فارسی بر از قدیمی ترین و دقیق ترین مدل های فارسی بر است . دلیل نام گذاری این دستگاهساختار صندوقی شکل و یکپارچه آن است موتور این دستگاه معمولا دینامی است و صدای زیای را تولید می کند و علاوه بر این وزن بالا و سختی جابجایی از ویژگی های این دستگاه به شمار می آید .

 

  • اره فارسی بر ثابت

اره فارسی بر ثابت فاقد قابلیت جابجایی تیغه به سمت عقب و جلو است و تنها برای برش های افقی و عمودی و فارسی مورد استفاده قرار می گیرد .محور دستگاه ثابت است و تیغه این دستگاه به صورت متحرک و چرخان به آن متصل شده است.

این فارسی بر بسیار کاربردی تر از فارسی بر صندوقی است و بر خلاف فارسی بر صندوقی که برش از پایین به بالا دارد بقیه فارسی برها برش از بالا به پایین دارند .

فارسی بر فمی مدل femi 305W S/P

فارسی بر فمی مدل femi 305W S/P

فارسی بر دو کاره :

فارسی برهای دوکاره عموما در دسته فارسی بر های ثابت قرار میگیرند با این تفاوت که در این دستگاه یک میز کار در بالای تیغه تعبیه شده که کار یک اره میزی را نیز انجام میدهد .

  • اره فارسی بر کشویی یا بازویی یا ریلی

اره های فارسی بر کشویی نسل جدیدتر فارسی برها هستند که کارایی بالاتری نسبت به دیگر مدل ها دارند .با استفاده از دستگاه کشویی می توانید برش های مختلف افقی ، عمودی ، اریب ، و ترکیبی و … را به راحتی ایجاد کنید .

این اره فارسی بر خود به دو نوع اره فارسی بر یک طرفه و دو طرفه تقسیم بندی می شود که اره یکطرفه همانطور که از نامش مشخص است در یکی از جهت های  چپ یا راست برش اریب را انجام می دهد .

مهمترین تفاوت فارسی بر کشویی و ثابت در عملکرد این دو دستگاه است . فارسی بر های کشویی دارای ریل یا کشو هستند و حرکت رفت و برگشتی دارند و کاربر در حین کار با دستگاه میتواند تیغه ثابت را به سمت جلو وعقب حرکت دهد اما فارسی بر های ثابت فاقد اینویژگی هستند .

فارسی بر های کشویی دارای قیمت بالاتری نسبت به فارسی بر های ثابت هستند .

پیشنهاد خرید

فارسی بر ثابت فمی مدل femi 305W S/P با قطر 305 میلی‌متری 1300 وات

۳۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان۳۴,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

مشخصات اصلی برای خرید یک فارسی بر :

حال که با انواع مدل های فارسی بر آشنا شدید میتوانید با توجه به نیاز خود برای انتخاب یک فارسی بر مناسب اقدام کنید.ابتدا با در نظر گرفتن بودجه مالی و با توجه  به نیاز خود تصمیم بگیرید که یک فارسی بر ثابت برای شما بهتر است یا کشویی ؟ بعد از آن به سراغ دیگر ویژگی های فارسی بر ها میرویم.

 

موتور دستگاه و توان :

توان فارسی بر ها بر اساس کاربرد و اندازه آنها از 1100 تا 2500 متغییر است که البته دینامی بودن یا آرمیچری بودن موتور نیز در تعیین این توان نقش دارد.موتورهای دینامی صدای کمتری نسبت به موتور های آرمیچری تولید می کنند .

سایز تیغ اره :

معمولا فارسی بر ها را بر اساس سایز تیغ اره دسته بند ی می کنند و انتخاب سایز تیغ به نیاز شما بستگی دارد. تیغ اره فارسی برها در ابعاد 21، 25، 30 بیشترین درخواست  را در بین کاربران دارد هرچه ارتفاع قطعه مورد نیاز برای برش بیشتر باشد شما به یک فارسی بر با سایز تیغه بزرگتر نیاز دارید بنابراین در انتخاب فارسی بر به حداکثر ارتفاع قطعات مورد استفاده در کارگاه خود توجه کنید.

شاید به جرات بتوان گفت که کیفیت تیغ اره از یک طرف و کیفیت فارسی بر از طرف دیگر هر دو به یک میزان در تمیزی برش نقش ایفا میکنند . اگر شما بهترین دستگاه فارسی بر را داشته باشید اما تیغ اره نصب شده برروی آن کیفیت پایینی داشته باشد هرگز به نتیجه مطلوب خود دست نخواهید یافت .بنابراین تیغ اره یکی از مهمترین آیتم هایی است که باید به آن توجه کنید.

 

برای آشنایی با انواع تیغ اره میتوانید به مقاله شناخت انواع تیغ اره الماسه برند فرود مراجعه کنید.

 

 

کیسه براده و قابلیت اتصال به مکنده :

کیسه تعبیه شده برروی فارسی برها در واقع خروجی مخصوص جمع آوری خاک اره است که از همان بخش میتوان اره فارسی بر را به مکنده نیز متصل کرد .

انواع گونیا و خط کش :

گونیا ها و خط کش های قرار گرفته برروی فارسی بر در جهت دقت انجام کار و مطلوبیت نتیجه کار برروی دستگاه نصب شده اند . هر کدام از این درجه بندی ها در مواردی به کمک کاربر می آیند که در اینجا به آن اشاره می کنیم .

به طور کلی برروی هر فارسی بر حداکثر 2 گونیا و 2 خط کش قرار گرفته

  • نقاله مخصوص برش مورب که برروی محل برش قرار دارد و اندازه ها بر حسب درجه بروی آن حک شده .
  • نقاله مخصوص برش فارسی که در بخش گلویی دستگاه قرا گرفته و اندازه ها بر حسب درجه برروی آن نوشته شده .
  • خط کش اندازه گیری عرض کار که برروی تکیه گاه به صورت مندرج بر حسب سانتی متر حک شده
  • خط کش اندازه گیری طول قطعه که برروی محل برش به صورت مندرج بر حسب اینچ و سانتی متر حک شده است

محافظ تیغه :

این محافظ برای جلوگیری از صدمات ناشی از رها شدن تیغ و برای جلوگیری از صدمه و آسیب به دست کاربر طراحی شده است .

کاربرد دیگر این محافظ در زمانی است که قطعه ای در حین برش از متریال جدا شده و پرتاب شود که این محافظ مانع از برخورد قطعه پرتاب شده به صورت و بدن کاربر می شود.

لیزر و چراغ کار :

لیزر دستگاه به صورت تک خطی و دو خطی وظیفه مشخص کردن خط برش را برعهده دارند که در برش قطعات به صورت دقیق بسیار موثر و کارا است.علاوه بر لیزر برخی از فارسی برها چراغی تحت عنوان چراغ کار دارند که در زمان های کمبود نور محیط یا برش هایی با دقت بالا به کمک کاربر می آید .

قابلیت کنترل سرعت :

معمولا فارسی بر ها مثل اره مویی دیمر ندارند و و سرعت آنها با استفاده از کلید کنترلی تنظیم می شود به این صورت که کلید کنترلی روی هر سرعتی تنظیم شود دستگاه با همان سرعت شروع به کار می کند.

قابلیت سافت استارت :

سافت استارت (شروع به کار آرام تیغه )در فارسی بر یک قابلیت برای برش قطعات با ضخامت بالاست .کاربر در برش این قطعات نیاز به تسلط بالا دارد و همچنین دارا نبودن قابلیت سافت استارت باعث می شود که در هنگام روشن شدن دستگاه به دلیل حرکت ناگهانی تیغه ضربه ای از سمت دستگاه به تیغه وارد شود .تصور کنید در چنین شرایطی اگر تیغه به قطعه کار نزدیک باشد احتمال پرش سگمنت تیغ اره وجود دارد و علاوه بر خرابی تیغ اره امنیت کاربر را نیز به خطر می اندازد .

البته افرادی که با متریال هایی با قطر کم کار می کنند معمولا به این قابلیت نیازی ندارند.

کلید کنترلی روشن و خاموش ایمن :

فارسی بر ها مثل تمامی ابزار های نجاری و برش دستگاه های بسیار خطرناکی برای کاربران هستند و رعایت نکات ایمنی در زمان کارکردن با این دستگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است .به همین منظور معمولا شرکت های سازنده برای حفظ ایمنی کاربر در زمان روشن شدن دستگاه دو کلید کنترلی برروی دستگاه ها قرار می دهند .

یک کلید که هدایت برق را بر عهده دارد و کلید دوم که فقط با فشردن آن توسط کاربر دستگاه شروع به کار می کند. معمولا این کلید بر روی دستگیره هدایتگر دستگاه قرار دارد.

برند های مطرح در تولید فارسی بر :

بوش ، ماکیتا ، شپخ ، فمی ، آاگ ، دامار ، هیوندای ، هیتاچی ، رونیکس ،متابو ، توسن ، فستول، NECوAPN از جمله برند های نام آشنا در تولید انواع فارسی بر هستند . انتخاب یک فارسی بر تا حد زیادی به کاری که میخواهید انجام دهید بستگی دارد و انتخاب برند صرفا به جهت کیفیت ساخت و قطعات مورد استفاده در دستگاه اهمیت دارد .یک دستگاه فارسی بر قابلیت های مشخصی دارد که در همه برند ها یکسان است.

5/5 - (1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید