راهنمای خرید

نکاتی درباره دریل ها که باید حتما بدانید!

نکاتی درباره دریل
فهرست محتوا پنهان
پیشنهاد خرید

دریل پیچ‌ گوشتی شارژی 18 ولت بوش مدل GSR 18 V-50

۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان۸,۶۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

هنگام خرید دریل به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

پاسخ به سؤال “بهترین دریل برای من چیست” آسان است: ماشینی که آنچه شما می خواهید را انجام می دهد. حرفه ای ها خواسته‌های متفاوتی را نسبت به ماشین‌های خود انجام می‌دهند. نکاتی درباره دریل را در ادامه بخوانید.

هنگامی که به دنبال یک دریل جدید هستید، اولین گزینه ای که به ذهن شما می رسد، دریل شارژی است. با باتری های سبک و قوی لیتیوم یون امروزی، حرفه ای ها قابل حمل بودن دریل بی سیم را نیز دلیل انتخاب خود می دانند. در اینجا توصیه هایی به خصوص در مورد خرید دریل شارژی  خواهیم گفت . به این ترتیب می توانید دریل شارژی مناسبی را برای کار خود با بهترین قیمت انتخاب کنید.

افرادی که با دریل کار می کنند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، اما در تجربه ما در واقع فقط دو نوع وجود دارد: افرادی که گاهی اوقات ابزار را به دلیل نیاز خانگی یا تعمیر چیزی به دست می گیرند، و افراد حرفه ای که از برای شغل خود از آنها بهره میبرند. برای نوع اول، ابزارها فقط ابزار هستند، در حالی که افراد حرفه ای عمیق تر به این محدوده می پردازند و به جای قیمت پایین، کیفیت حرفه ای را انتخاب می کنند.

برای هر دو دسته، ما تعدادی نکته را در اینجا فهرست می کنیم تا به شما در انتخاب دریل مناسب کمک کند.

بهترین دریل برای استفاده گاه به گاه و خانگی

برای این گروه معمولاً یک دستگاه سبک برای سوراخکاری و پیچ کردن کافی است. یک پیچ گوشتی شارژی شپخ ، یا یک مدل ساده سیمی ، مانند این ماکیتا یا مدل های ساده رونیکس و یا برند فیکس.

مواردی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد، قدرت، گشتاور و ظرفیت ابزارهای شارژی است. توان 450 تا 600 وات برای اکثر مشاغل کافی است و یک باتری 1.5 Ah (آمپر در ساعت) ظرفیت کافی برای تکمیل این کارها را دارد. گشتاور که بر حسب نیوتن متر (Nm) بیان می شود، برای قدرت ماشین تعیین کننده است: هر چه گشتاور بیشتر باشد، کار سنگین تری می تواند تحمل کند یعنی قدرت بالایی دارد.شما به بیش از 54 نیوتن متر نیاز ندارید.

این دریل یک دریل شارژی برای استفاده خانگی است . برند بوش در واقع برندی است که مرز بین ابزار خانگی و حرفه‌ای‌ را به‌طور قاطع در تنوع محصولات خود پیاده می‌کند.

البته در مجموعه ما فقط ابزارهایی با سطح کیفیت حرفه ای پیدا خواهید کرد.

نکته: اگر اغلب از دریل خود استفاده نمی کنید، احتمالاً نیاز خاصی به لوازم جانبی نخواهید داشت. بنابراین خرید یک مجموعه کامل – ماشین، مته و لوازم جانبی در یک کیس – می تواند از نظر مالی گزینه جذابی باشد.

پیشنهاد خرید

پیچ گوشتی شارژی دو کاره 12 ولت لیتیوم 8525 (کارکرده)

۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان۱,۳۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

بهترین تمرین برای افرادی که خودتان این کار را انجام می دهند

هردو گروه از مشتریان عادی و متخصصان، قبل از خرید به طور گسترده ای بررسی می کنند، در مورد مواردی مانند خدمات و گارانتی پرس و جو می کنند و لیست خواسته های واضحی دارند. گران ترین و تخصصی ترین ماشین ها برای این گروه اول جالب نخواهند بود، اما طیف گسترده ای از دریل های حرفه ای همه جانبه محدوده ای است که آنها انتخاب می کنند. دریل های این دسته نه تنها قدرت و گشتاور کافی برای کارهای سنگین دارند، بلکه به گونه ای ساخته می شوند که به کار خود ادامه دهند. به عنوان مثال، امروزه همه آنها دارای یک موتور براشلس کربن هستند که تأثیر مثبتی بر دوام و عملکرد دارد. با فناوری باتری قدرتمندتر، تفاوت قدرت و وزن بین مته‌های بی‌سیم و ماشین‌های برق شهری کمتر می‌شود. در نتیجه، حرفه ای ها به طور فزاینده ای بی سیم را انتخاب می کنند.مانند محصولات شپخ که در مجموعه ما موجود است.

یک مدل خوب حرفه ای دریل شارژی DeWalt است و قیمت بالایی دارد ،.اما برند شپخ قیمت پایین تر و کیفیت مطلوبی دارد.

 

پیشنهاد خرید

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی لیتیومی 16 ولت رونیکس مدل Ronix 8616K

۶,۹۹۸,۰۰۰ تومان۶,۹۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

کار با دریل

کار موثر و ایمن با دریل با راه اندازی دستگاه شروع می شود. در راه اندازی دستگاه دریل شما توضیح می دهیم که دکمه ها و لغزنده های مختلف برای چه کاری هستند و چگونه سرعت و گشتاور را تنظیم کنید. به عنوان مثال، سرعت مناسب به مواردی مانند ، متریالی که آن را سوراخ می کنید و قطر مته بستگی دارد. مالبته که سرعت مناسب از دیگر ویژگی های مهم به شمار می آید که در اینجا بیشتر به آن میپردازیم.

همانطور که هر فرد حرفه ای و با تجربه می داند که انواع سنگ ها و مواد به مته مناسب و تکنیک صحیح سوراخ کاری نیاز دارند. در این مقاله نکات کاربردی برای سوراخکاری در مواد مختلف را خواهید یافت.

دکمه ها و کلیدهای مختلفی روی پیچ گوشتی یا دریل چکشی وجود دارد. اینها به شما این امکان را می دهد که قبل از شروع پروژه، دستگاه حفاری را راه اندازی کنید و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید.

مخصوصاً برای افرادی که با ماشین‌های حفاری تجربه کافی ندارند، اطلاعاتی در مورد نحوه راه‌اندازی و استفاده از آن ارائه می‌کنیم

کنترل جلو و عقب

با کلید کنترل جلو و عقب می توانید جهت حرکت مته را تغییر دهید.

سوئیچ را به سمت راست بچرخانید تا پیچ ها یا سوراخ ها را دریل کنید. سوئیچ را به سمت چپ تغییر دهید تا یک پیچ باز شود یا از سوراخ سوراخ شده خارج شوید. با قرار دادن سوئیچ در موقعیت مرکزی، ابزار را قفل می کنید. تغییر سوئیچ در موقعیت معکوس می تواند در هنگام گیرکردن مته کمک کند

ماشه کنترل سرعت

با ماشه کنترل سرعت، می توانید سرعت حفاری را تغییر دهید. هر چه بیشتر سوئیچ را فشار دهید، مته سریعتر می چرخد. سوراخ کردن و پیچ کردن با سرعت مناسب به دلایل مختلف مهم است.

توصیه می شود که با سرعت کم شروع کنید و به محض اینکه مته “فیکس شد” شتاب دهید. سوراخکاری در سرعت پایین بهتر است.البته برخی از دریل ها دارای یک پیچ تغییر سرعت هستند .

سرعت استفاده بستگی به نوع ماده ای دارد که باید سوراخ شود: هر چه ماده سخت تر باشد، به دور در دقیقه بیشتری نیاز دارید

سوئیچ کنترل سرعت

دومین کنترل سرعت که اکثر ماشین های حفاری دارند، کلیدی است که می توانید آن را در دو موقعیت کم و زیاد قرار دهید. شما از تنظیمات پایین برای پیچ ها و از تنظیمات بالا برای سوراخ کاری استفاده می کنید.

وقتی توضیحات مته را می خوانید، می بینید که سرعت بر حسب RPM نشان داده شده است: دور در دقیقه. RPM یک مته تعداد دفعات چرخش مته در یک دقیقه را نشان می دهد.

برای دریل های شارژی، سرعت بین 500 تا 2000 دور در دقیقه است، پیچ گوشتی شارژی متوسط ​​در حدود 200 دور در دقیقه کار می کند.

کنترل گشتاور

درست بالای مته، حلقه ای با اعداد وجود دارد: این حلقه کنترل گشتاور است. با چرخاندن این حلقه، می توانید حداکثر سطح گشتاور را برای پروژه خود از قبل تنظیم کنید. گشتاور چیست و چه کاربردی دارد؟ به بیان ساده: گشتاور نیرویی است که توسط آن چرخش مته شتاب می گیرد. هر چه گشتاور بیشتر باشد، نیروی بیشتر، مته ضخیم‌تری را می‌توانید برای مواد سخت‌تری استفاده کنید که باید سوراخ شود. هر رقم روی حلقه مربوط به گشتاوری است که بر حسب نیوتن متر بیان می شود. شما از بالاترین موقعیت برای سوراخ کاری استفاده می کنید، از موقعیت های دیگر برای پیچ، بسته به مواد. پیچ کردن چوب یا گچ تخته در شرایط کم بهتر است، برای چوب سخت به گشتاور بیشتری نیاز خواهید داشت.

نکته: با تنظیم گشتاور در سطح بالا، می توانید از مته برای مخلوط کردن مقادیر کمی بتن یا ملات نیز استفاده کنید.

عملکرد مته چکشی

دریل چکشی (یا دریل های ضربه ای ) به شما امکان می دهد سنگ، بتن یا ملات را سوراخ کنید.

با تنظیم سوئیچ روی “دریل”، دستگاه شما مانند یک مته پیچ معمولی کار می کند، اگر آن را روی “چکشی” قرار دهید، مته نه تنها می چرخد، بلکه با یک حرکت ضربانی چکش مانند به جلو حرکت می کند. بسیار شبیه چکشی که سنگ را پودر می کند.

نکته:

  • هنگام سوراخ کردن سنگ سخت از عملکرد چکش استفاده کنید.
  • عملکرد چکش را برای سوراخ کردن و پیچ کردن مواد نرم مانند چوب و گچ تخته خاموش کنید.
  • درایورهای ضربه ای برای حفاری در بتن کارآمد نیستند. بهتر است به جای آن از چکش چرخشی استفاده کنید .
  • اگر می خواهید دیوار کاشی شده را سوراخ کنید، با عملکرد مته شروع کنید و فقط زمانی که از کاشی عبور کردید و به دیوار رسیدید حالت چکش را روشن کنید.

 

حفاری در کاشی و سرامیک

کاشی های حمام ساده ترین مواد برای سوراخ کردن نیستند. خطر خراش یا ترک در مورد این متریال مطمئناً دور از ذهن نیست. در اینجا می خوانید که چگونه حرفه ای ها با این کار برخورد می کنند. یکی از ترفندها این است که به آرامی شروع کنید و سرعت را به آرامی افزایش دهید.

حفاری از طریق دیوارهای بلوک خاکستر

بلوک های سیندر به طور گسترده ای برای دیوارهای پیش ساخته تو خالی و دیوارهای داخلی استفاده می شوند. آنها آجرهای بزرگ و سوراخ دار هستند که سنگ تراشی یا چسبانده می شوند. سوراخ‌ها وزن سنگ‌ها را سبک می کنند و عایق خوبی هستند، اما به تکنیک سوراخ‌کاری ویژه و اتصالات مخصوص نیز نیاز دارند تا بتوانیم چیزی را به دیوار نصب کنیم.

پیشنهاد خرید

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی لیتیومی 14 ولت رونیکس مدل Ronix 8614K

۶,۴۹۸,۰۰۰ تومان۶,۴۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

حفاری در متریال های مختلف

حفاری در بتن و سنگ طبیعی

برای حفاری در بتن و سنگ سخت باید از مته و دریل مناسب استفاده کرد. یک دریل ساده برای این کار مناسب نیست و به دریل ضربه ای یا حتی بهتر از آن مته چکشی نیاز دارید

حفاری در چوب

چوب ساده ترین ماده برای سوراخ کردن است، اگرچه باید مراقب ترکش ها باشید. با یک مجموعه مته چوب استاندارد (معمولاً هفت مته از 3 تا 10 میلی متر)، شما برای رایج ترین کارها آماده هستید. اگر گزینه‌های حرفه‌ای‌تری می‌خواهید، می‌توانید این تجهیزات را با دریل مستقیم، مته سرعتی، کانترسینک و اره سوراخ‌دار گسترش دهید.

حفاری در فلز

سوراخکاری در فلز با هر دریلی امکان پذیر است. از آنجایی که تفاوت های قابل توجهی بین انواع مختلف فلز وجود دارد – آلومینیوم بسیار نرم تر از فولاد یا چدن است – این به مته مناسب و تکنیک مناسب بستگی دارد.

هنگام خرید دریل شارژی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ این نکات به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای هدف خود داشته باشید.

پیشنهاد خرید

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی لیتیومی 20 ولت رونیکس مدل Ronix 8905K

۷,۴۹۸,۰۰۰ تومان۷,۴۹۸,۰۰۰ تومانخرید کنید

نکاتی درباره دریل: قیمت

ما به اطراف نگاه کردیم و مته های شارژی کمتر از 50 یورو پیدا کردیم. برای کسانی که به ندرت از دستگاه خود یا فقط برای پیچ کردن یا سوراخ کردن مواد نرم استفاده می کنند، چنین مته سرگرمی کافی است. اگر قدرت بیشتر، امکانات بیشتر و دوام بیشتر می خواهید، به زودی به برندهای حرفه ای خواهید رسید. برای قیمت‌هایی که از 100 یورو شروع می‌شوند، انتخاب گسترده‌ای از ماشین‌ها از برندهایی مانند DeWalt، Makita، Metabo،  )scheppach شپخ) و غیره دارید.

نکته: کیفیت حرفه ای را انتخاب کنید، اما هزینه کمتری بپردازید. همه ارائه دهندگان پیشنهادات منظم دارند، بنابراین قبل از تصمیم گیری به اطراف نگاه کنید. اغلب، می توانید ده ها یورو را در یک ماشین خوب و حرفه ای پس انداز کنید.

برای چه چیزی قصد خرید دریل را دارید – کارهای روزمره یا کارهای سنگین؟

برای پیچ‌کاری و سوراخ‌کاری در مواد نرم به دستگاهی با کارایی بالا نیاز ندارید  450 تا 600 وات برای اکثر کارها بیش از اندازه کافی است و یک باتری 1.5 Ah (آمپر در ساعت) توان کافی برای تکمیل این کارها را فراهم می‌کند. در یک حرکت. گشتاور که بر حسب نیوتن متر (Nm) بیان می شود، قدرت ماشین را تعیین می کند. هر چه گشتاور بیشتر باشد، کار سنگین تری را می تواند تحمل کند. احتمالاً به بیش از 54 نیوتن متر نیاز ندارید.یک مدل جمع و جور انتخاب خوبی است. اما چنین دریل شارژی استانداردی برای حفاری در بتن یا سنگ سخت به اندازه کافی قدرتمند نیست. برای چنین کارهایی به یک دریل شارژی با عملکرد ضربه ای نیاز دارید.  قیمت‌ها کمی بالاتر هستند، اما شما بلافاصله با کاری که در آن مشغول هستید آن مبلغ را بدست می آورید .

باتری و لوازم جانبی

همچنین، عادت کنید آنچه را که در خرید گنجانده شده است مقایسه کنید. برخی از ماشین‌ها بدون باتری و برخی دیگر حتی با دو باتری تحویل داده می‌شوند تا بتوانید در حالی که باتری خالی در حال شارژ شدن است به کار خود ادامه دهید. می‌توانید دریل‌ها را در یک پکیج حرفه‌ای پیدا کنید، خواه شامل مجموعه‌ای از مته‌ها باشد یا نه.

برند

آیا ابزار شارژی دیگری با برند خاصی دارید و از آنها راضی هستید؟ سپس بهترین توصیه این است: به این مارک پایبند باشید. مته های شارژی حرفه ای از نظر قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده به سختی از یکدیگر پایین تر هستند. علاوه بر این، در بسیاری از موارد، باتری با ابزارهای مختلف یک برند قابل تعویض است که باعث صرفه جویی و راحتی بیشتری می شود.برندهای ابزار حرفه ای همگی یک یا چند پلت فرم باتری دارند. این بدان معناست که ابزارهایی با ولتاژ یکسان با یک باتری کار می کنند. بنابراین شما فقط به یک باتری و یک شارژر برای تمام ماشین های آن برند نیاز دارید. محصولات شارژی شپخ این ویژگی را دارا هستند .

ست دریل پیچ گوشتی ضربه ای شارژی شپخ

ست دریل پیچ گوشتی ضربه ای شارژی شپخ

تعمیر و نگهداری دستگاه حفاری شما

دریل شما برای دوام ساخته شده است، به خصوص اگر یک مارک حرفه ای را انتخاب کنید. این تا حدودی به شما بستگی دارد که چه مدت می توانید بدون هیچ مشکلی به کار با دستگاه خود ادامه دهید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید